Promoot evenementen, producten en acties nu gratis via Google Posts
De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 10 mei 2019
Heb je graag meer volk op je evenementen? Wil je nieuwe producten beter promoten of meer verkopen via tijdelijke acties? Of misschien meer sollicitanten? Dankzij Google Posts promoot je jouw zaak nog beter.
Google Posts is gratis en gemakkelijk. Daardoor lijkt het ons een interessant alternatief én een waardevolle aanvulling voor betalend adverteren op sociale media. Zo zet de Brusselse bakkerij Maison Dandoy regelmatig leuke producten extra in de kijker, mét mogelijkheid om ze meteen te kopen.
Hieronder ontdek je hoe Google Posts ook jou helpt om je zaak beter onder de aandacht te brengen.
Wat is Google Posts?
Google Posts zijn korte artikels over jouw zaak, aanbod, merk, evenement, vacatures … Je schrijft de berichten zelf, en voilà: ze verschijnen gedurende 7 dagen bij de zoekresultaten in Google. Je vindt ze rechts onder de bedrijfsinformatie van je zaak. Geïnteresseerden die informatie zoeken over jouw zaak klikken erop, lezen, reageren en delen direct vanuit Google.
Waarom is het goed voor jouw zaak?
Je promoot nieuwe producten, tijdelijke acties en dergelijke misschien al via je website en Facebook? Dit kan nu ook gemakkelijk rechtstreeks in Google dankzij Google Posts. Deze gratis dienst brengt je aanbiedingen onder de ogen van een groter publiek.
Hoe deel je posts op Google?
Zoek een leuke foto, schrijf een vlotte tekst en voeg een link toe naar je website. Dat volstaat om jouw tijdelijke evenementen en acties beter te promoten in Google.
Volg vervolgens dit stappenplan:
Stap 1. Surf naar je Google Mijn Bedrijf-dashboard
Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf? Geen probleem. Dan lees je eerst: Scoor in slechts 5 minuten tijd beter in Google met Google Mijn Bedrijf
Stap 2. Klik op de tab Posts
Links in de kolom vind je de tab ‘Posts’. Klik hier op.
Stap 3. Schrijf je bericht
Schrijf je bericht en voeg een leuke foto toe. Besteed extra aandacht aan de eerste 79 karakters van je bericht. Deze verschijnen rechtstreeks in de zoekmachine.
Stap 4. Voeg een actieknop toe
Wie het bericht leest, wil misschien meer informatie, zich inschrijven, een plaatsje reserveren of jouw producten bestellen. Klik de gewenste actie aan en voeg de link naar jouw website toe.
Stap 5. Publiceer
Lees het bericht na en publiceer. Je aanbieding staat binnen een minuut online. Klaar om een groter publiek te informeren over jouw zaak.
Belangrijk: geen Google Posts voor sommige sectoren
De zoekmachine sluit een aantal sectoren uit voor de Posts in Google en Google Maps. Zo kunnen hotels en verhuurders van vakantieverblijven geen aanbiedingen, nieuws en producten posten.
Wel bevat Google Mijn Bedrijf andere interessante features voor hotels en verhuurders van vakantiewoningen:
- het lijst de hotelvoorzieningen overzichtelijk op,
- het publiceert het aantal sterren in Google Reviews,
- het maakt rechtstreeks reserveren mogelijk via een bookinglink,
- het toont je mooiste foto’s.