Wat als uw klanten uw website niet vinden?

Wat als uw klanten uw website niet vinden?

In Website door Telenet Business

Onderzoek toont aan dat heel wat websites van lokale handelaars moeilijk te vinden zijn in Google. Bovendien vinden bezoekers er niet de juiste informatie. Noch zijn ze aangepast aan het mobiele surfen dat steeds belangrijker wordt. Hoe doet u het beter?

Herkent u de opgesomde problemen? Uw site presteert hierdoor misschien slecht, maar het is ook voor uw klanten niet fijn als ze geen informatie over u vinden.

Zet deze 7 stappen naar een klantvriendelijke website:

Stap 1. Bepaal het doel van uw site

Zet in alles wat u online doet het doel van uw website centraal. Als alles goed gaat, biedt dit het antwoord op de vraag ‘Wat wensen uw klanten online?’.

Een klantvriendelijke website bouwt u dan ook samen met uw klanten. Vraag hen gerust of ze soms online naar uw winkel zoeken, welke informatie ze verwachten en of ze uw site leuk vinden.

Stap 2. Zet wegwijzers in Google

Een klantvriendelijke website begint in Google. Zorg dat uw klanten u snel vinden door goed te scoren op hun trefwoorden in de zoekmachine. Registreer u ook op Google Mijn Bedrijf. Vul uw activiteit, adres en openingsuren in.

Stap 3. Toon snel de juiste info

De structuur van uw website is cruciaal. Deze zorgt ervoor dat uw klanten de informatie vinden die ze zoeken. Vinden ze snel uw adres en openingsuren? Uw menukaart? Nieuwe producten? De acties van de maand?

Stap 4. Creëer uw leuke winkelsfeer ook online

Ongetwijfeld hangt er een unieke sfeer in uw winkel. Wek deze ook online op met de juiste kleuren, het passende design en lettertype, foto’s en filmpjes van uw zaak, klanten en producten … Zo voelen uw klanten zich online even welkom.

Stap 5. Deel unieke verhalen

Ook online maakt u een verschil met een persoonlijke aanpak. Zo lezen bezoekers graag unieke verhalen. Deel leuke bedenkingen. Vertel over hoe u de nieuwste collecties selecteert. Schrijf een blog over hoe u uw winkel gestart bent. Deze persoonlijke verhalen creëren een band.

Stap 6. Verbeter uw mobiele versie

Nu al surfen we met z’n allen meer met onze smartphone dan van achter een computer thuis of op het werk. Maar is uw website klaar voor deze revolutie? Hoe opent uw site op een iPhone? Lezen de teksten vlot op een Samsung-toestel?

Stap 7. Test met online verkopen

Misschien willen uw klanten meteen online kopen of bestellen, om later af te halen? Zo bespaart u hen een verplaatsing of wachttijd in uw winkel. Als dat niet klantvriendelijk is! Leuk is bovendien dat u dit online verkopen kleinschalig kan testen.

 

Het doel van een klantvriendelijke website is dat klanten online meteen vinden wat ze zoeken, dat ze nieuwe ontdekkingen doen, contact opnemen en een bestelling plaatsen. Check even wat nog beter kan en contacteer een websitebouwer om verbeteringen aan te brengen.