Cokoen - Koen Nickmans - Barbier (4)

Doe uw voordeel met deze geheimen voor een succesvolle website

In Website door Telenet Business

Online hebt u steeds meer concurrentie. Ongetwijfeld hebben heel wat sectorgenoten een knappe site die bezoekers omtovert in klanten. Wat hun geheim is voor een succesvolle website?

Eerst en vooral is het belangrijk om te weten hoe uw website presteert. Deze key metrics vertellen u hoe succesvol uw website is.

Nu gaat u aan de slag. Herteken uw site met deze to do’s:

Vervang uw groot beeld bovenaan

Websites die visueel aantrekkelijk willen zijn, kiezen vaak een groot beeld bovenaan. Helaas voegt dit weinig toe en maakt het niet duidelijk wat het bedrijf doet.
Ook schuiven beelden vaak in sliders. Dit is helemaal geen goed idee. Ofwel glijden ze te snel, ofwel te traag. Gebruik deze ruimte wel om duidelijk te maken wat u doet. Combineer hiervoor beeld en tekst.

Kies een saai lettertype

Qua design komt u best niet te creatief uit de hoek. Uw website wordt op verschillende browsers en schermen geopend. Hoe minder klassiek, hoe meer fouten en onleesbare pagina’s zullen verschijnen.
Beperk, bijvoorbeeld, het aantal lettertypes tot 3. Kies voor teksten liefst voor klassieke en gekende fonts als Helvetica en Arial.

Ontwerp als de letter F

Wanneer u helemaal van nul mag beginnen, kies dan voor een ontwerp dat het F-patroon volgt. Uw bezoekers kijken automatisch het meest links en bovenaan op een website. Plaats hier de belangrijkste informatie, tabbladen, knoppen en call-to-actions. Rechtsonder is er nauwelijks activiteit. Dit is een mooie plaats voor beelden.

Laat klanten over u vertellen

Bescheidenheid siert, vinden we in België. Behalve online. Daar werkt dit fors tegen u. Ondernemers die te bescheiden zijn, geven vaak een verwarrend beeld.
Etaleer daarom voluit uw troeven. Nog beter: laat anderen aan het woord over uw troeven, de projecten die u voor hen doet en de resultaten die u samen behaalt.

Verzamel contactgegevens

Een goede website transformeert bezoekers in leads voor uw verkoopsafdeling. Deze bevatten concrete namen en contactgegevens.
Hoe u leads verzamelt, leest u in het artikel Wat zijn leads? En waarom ze verzamelen met uw website?