Devices Google

Scoor beter dan uw concurrent dankzij uw page-title en meta-omschrijving

In Online Adverteren, Website door Telenet Business

Mensen beslissen op een fractie van een seconde welke link ze aanklikken in Google. Is het uw link? Of deze van uw concurrent?

Hier verliest u vandaag ongetwijfeld bezoekers en klanten. Maar het goede nieuws is dat als u dit beter aanpakt, u klanten wint!

Focus op uw homepage. En op hoe u deze omschrijft voor Google en andere zoekmachines. Met een treffende titel en omschrijving onderscheidt u zich sterker van uw concurrenten.

Een sterke homepage met de juiste SEO-titel en meta-description biedt hier een oplossing.
Hoe verleidt u surfers om op uw link te klikken?

Stap 1. Zet uw troeven in SEO-titel

Bent u een pizzabakker met thuislevering? Bent u altijd open? Dan vermeldt u dit best heel duidelijk op uw homepage, met info over gratis levering. Hierdoor beslissen klanten sneller om bij u pizza te bestellen.

Schuif deze troeven ook naar voren in de SEO-titel. Dit is de grote blauwe titel in Google. Gebruik deze. Formuleer uw troeven kort en krachtig in het SEO-venster in uw content management systeem.

Het resultaat kan dit zijn:

Pizza Company Beveren SEO

Stap 2. Help Google indexeren

Geef uw homepage vervolgens een sterke meta description tag.

Waarom?

  • Google leest deze meta description tag om te oordelen of de site relevant is.
  • Google gebruikt de eerste 30 tot 35 woorden om surfers te informeren over wat ze er vinden.
  • U geeft surfers een duidelijke Call-to-action waarom ze uw site moeten aanklikken.

Het resultaat is betere en concretere informatie over u in de zoekresultaten van Google. Zoals de focus op verse producten bij deze pizzaverkoper in Mechelen:

Pizza Mechelen SEO