Facebook business pagina

Zo bereikt u wel uw publiek op Facebook

In Social Media door Telenet Business

Helaas, maar… Facebook is al lang geen medium meer dat u gratis bij een groot publiek brengt. Met één bericht bereikt u amper 6% van uw publiek. De oplossing is betalen: de zogenaamde gesponsorde post. Selecteer uw beste berichten, bepaal hoeveel u per dag wil uitgeven en kies uw doelpubliek.

Elke tekst, foto en video op uw Facebook-tijdlijn kunt u aan meer mensen laten zien door het te promoten. Hoe precies leggen we uit in dit stappenplan.

Stap 1: Kies het bericht dat u wilt promoten

U kan zowel nieuwe posts promoten, als berichten die al op uw tijdlijn staan. Klik rechtsonder op ‘Bericht promoten’. Automatisch maakt Facebook een advertentie van uw bericht.

jasper's market

Stap 2. Selecteer de doelgroep

Wie wilt u bereiken met het bericht? Voor wie is de video bijvoorbeeld het interessantste?
Ofwel richt u zich tot de ‘Mensen die je pagina leuk vinden’ en hun vrienden. Ofwel zoekt u het net buiten deze groep die u al kent.

Wanneer u ‘Mensen die je kiest via doelgroepbepaling’ selecteert, bepaalt u heel gericht welke mensen uw gepromote bericht zien. Selecteer uw uitverkoren publiek op basis van deze criteria:

  • man of vrouw
  • woonplaats
  • leeftijd
  • interesses

target audience facebook

Stap 3. Geef uw budget op

Tenslotte bepaalt u hoeveel u wilt uitgeven aan advertenties per dag. Interessant is dat Facebook een schatting geeft van het aantal mensen dat u zal bereiken met het budget dat u instelt.

reach facebook

Stap 4. Stel à la minute bij

Afhankelijk van de resultaten van uw gesponsorde post, het aantal kliks en likes, past u de advertentie en bedragen die u eraan wenst te spenderen aan.