Influencers uw zaak laten ontdekken? Deze app maakt het eenvoudig!

Influencers uw zaak laten ontdekken? Deze app maakt het eenvoudig!

In Branding, Social Media door Telenet Business

Dat invloedrijke mensen laten posten over uw zaak en producten een meerwaarde kan bieden, las u al in het artikel ‘Wat zijn influencers’. Zo leren hun volgers op sociale media u op een toegankelijke manier kennen. Maar hoe komt u eenvoudig in contact met deze influencers? Welke afspraken maakt u best? En hoe bepaalt u hun vergoeding?

Nu influencer marketing zo hip is, worden er wereldwijd steeds meer initiatieven gelanceerd die het vergemakkelijken. Zo zijn er tal van Facebook-groepen waarin u een oproep kan plaatsen, bijvoorbeeld de groep Bloggers Gezocht die meer dan 6.000 leden telt. Het is eenvoudig en gratis, dus ideaal voor bijvoorbeeld een klein reisbureau dat een invloedrijke blogger zoekt voor een reportage om via sociale media te delen.

Wil u het professioneler aanpakken, dan kan dat met influencer marketing software. In Vlaanderen staat de app Buzzooka voorop.

Wat is Buzzooka?

Buzzooka wordt in één adem genoemd met Hanne Troonbeeckx. Zij lanceerde het platform om influencers te matchen met merken zoals AEG, ZEB, Summer Festival, Planet Parfum, Toerisme Provincie Oost-Vlaanderen en creatieve bureaus. Maar ook ondernemers en zelfstandigen vinden steeds meer hun weg naar de app.

Het leuke aan Buzzooka? Het werkt samen met tal van bekende gezichten. Denk maar aan Astrid Coppens (225.000 volgers), Sven Nys (79.100 volgers) en natuurlijk Troonbeeckx zelf (43.500 volgers). In totaal verzamelt het platform meer dan 3.400 influencers van over de hele wereld. Er is dus voor ieder wat wils.

Hoe ontzorgt het u?

Zoekt u enkele influencers om mee samen te werken dan is een Facebook-oproep een goed idee. Maar voor wie bijvoorbeeld graag zijn nieuwste product door een hele resem invloedrijke personen wil laten reviewen en wil rapporteren over hoe goed dat werkte, heeft het betalende platform Buzzooka enkele interessante voordelen:

  1. Een standaard template helpt u om korte, duidelijke briefings te maken en vooral niets te vergeten (welk soort influencer komt in aanmerking, waar moeten ze wat posten, wat krijgen ze in ruil, …);
  2. De app is heel visueel, dus foto’s van uw producten en/of zaak staan duidelijk in de kijker;
  3. U krijgt realtime data, over het aantal volgers, likes, comments en engagement van de influencer.
  4. Wil u uw nieuwste product graag laten uittesten door verschillende influencers dan kan Buzzooka al de pakjes voor u naar de juiste personen verzenden.
  5. Met akkoorden sluiten en influencers betalen hoeft u niet bezig te zijn. Dat handelt het team van Buzzooka af.

Wil u het platform van dichterbij ontdekken, registreer u dan hier en download de app op uw smartphone.