Linkedin tips

10 tips voor een sterk verhaal op LinkedIn

In Social Media door Telenet Business

LinkedIn is met voorsprong het beste platform om uw kennis te delen met een ruim publiek. Alleen moet u uw expertise wel zo verpakken dat uw artikel gelezen wordt. Dat lukt… met deze tips.

Hoe komt u te weten wat werkt en niet werkt op LinkedIn? Door, bijvoorbeeld, 3000 berichten te analyseren, zoals Paul Shapiro deed voor zijn LinkedIn-post 10 LinkedIn Publishing Tips.
Of vlieg even snel door deze 5 tips!

Tip 1. Illustreer met afbeeldingen

Een artikel zonder afbeeldingen wordt slechter gelezen dan één waarin af en toe ruimte wordt gecreëerd met een afbeelding. 8 afbeeldingen zijn top, aldus de statistieken. Plaats de beste afbeelding helemaal bovenaan. Het stimuleert mensen om uw tekst te lezen.

Tip 2. Lok met een howto-titel

Uw publiek wil meteen weten wat het wint bij het lezen van uw artikel. De titel moet hen dit vertellen. Daarom doen vragende titels het slechter dan de howto-titels. Deze laatsten zeggen letterlijk HOE uw lezer een probleem oplost.

Tip 3. Schrijf in lijstjes

Breng uw oplossing, expertise of mening zo eenvoudig mogelijk. Online zijn lezers snel afgeleid. Gids ze van de ene tussentitel naar de andere. Vertel op voorhand in hoeveel stappen ze de oplossing leren en bouw uw adviezen op. 5 tussentitels scoren het best.

Tip 4. Wees positief

Neutraal geschreven posts worden het meest becommentarieerd en gedeeld. Positieve posts krijgen vaker een Like.

Tip 5. Kies gemakkelijke woorden

Natuurlijk beheerst u vakjargon, maar laat dit achterwege. Artikels in eenvoudige taal, scoren het best. Laat een 11-jarige uw tekst even nalezen. Dat is precies de leeftijd waarop Paul Shapiro adviseert te mikken.

Test deze 5 tips voor uw volgende verhaal op LinkedIn. Laat ons zeker weten of het nog beter gelezen wordt dan uw vorige posts. Succes!