Canva als tool om illustraties te maken

Waarom dynamische banners u meer clicks opleveren bij online adverteren

In Online Adverteren door Telenet Business

Banners zijn nog steeds interessant om online reclame te maken voor uw website of webshop. Zeker wanneer u deze online affiches dynamisch maakt.

Met zoveel aandacht voor SEO en berichten betalend verspreiden via sociale media vergeten we bijna dat de allereerste manier van reclame maken op internet nog steeds levend is.

Waarom u ook uw zaak doet groeien met online banners?

Wat zijn dynamische banners?

Een banner kennen we allemaal. Heel wat sites die we bezoeken, hebben er bovenaan, links, rechts en onder. Het zijn lange of geblokte advertenties die naast de content worden geplaatst op websites met veel bezoekers. Steeds meer banners bevatten teksten en beelden die wisselen, video of zelfs geluid. Dit zijn dynamische banners.
Aantrekkelijk is dat u niet persé betaald om de banner te publiceren. Wel betaalt u een paar cent – soms zelf te kiezen hoeveel – per bezoeker die via de banner naar uw site doorklikt.

Waarom is het belangrijk voor u?

Banneradvertenties zijn een van de populairste vormen van online reclame. Ze zijn een prima instrument om het aantal bezoekers op uw site en uw merkbekendheid te verhogen. Met de juiste triggers verbetert u vervolgens uw verkoop- en winstcijfers.

Wat brengen dynamische banners op?

We weten van dynamische banners dat ze meer aandacht trekken en meer clicks opleveren dan de statische variant. U scoort een hogere click-through ratio (CTR) én een lagere prijs per click (CPC) met bewegende beelden. Hierdoor betaalt u misschien minder dan uw concurrenten voor meer bezoekers.

Een grote uitdaging is om de bezoekers van de websites waarop u adverteert niet te enerveren. Speel met kleuren, woorden, geluid en video. Stuur bij wanneer de clicks onder de verwachtingen liggen.