Google AdWords app Samsung

7 tips om uw Google AdWords campagne te verbeteren

In Online Adverteren door Telenet Business

Fietsenverkoper Louis spendeert maandelijks 100 euro aan advertenties op Google. Toch verkoopt hij nauwelijks meer fietsen in zijn winkel. Ook zijn online verkoop blijft beperkt. Wat moet hij doen?

Het is niet omdat Louis of u een AdWords-campagne hebben lopen dat de klanten en omzet binnenstromen. Nee, het is aan u om deze reclame in Google zo goed mogelijk in te voeren.

Hoe verbetert u een AdWords-campagne?

Tip 1. Analyseer uw concurrenten

Met welke woorden en zinnen voeren uw concurrenten reclame? Waarop zou u klikken? Weet dat bijvoorbeeld persoonlijkere campagnes en begrijpbare websitenamen meer vertrouwen uitstralen in AdWords. Kopieer en verbeter volgens de redactionele eisen van Google.

Tip 2. Mik op kopers

Online wordt er veel getwijfeld, doelloos geklikt en informatie verzameld. Interessanter zijn de surfers die wel bereid zijn om online te kopen. Zij zoeken op woorden als ‘kopen’, ‘boeken’ en ‘bestellen’. Schrijf deze in uw advertentie. Ook actiegerichte woorden zoals ‘Boek nu’ stimuleren het koopproces.

Tip 3. Gebruik zoekwoorden

Laat uw advertentie zo nauw mogelijk aansluiten bij de populairste zoekwoorden in uw vakgebied. Die ontdekt u dankzij de zoekwoordplanner van Google, waarvoor u hier een uitgebreid stappenplan vindt. Zoeken uw klanten een ‘camping’ in de ‘Ardennen’ met een ‘riviertje’? Gebruik deze woorden in AdWords.

Tip 4. Speel met dynamische zoekwoorden

U kan nog gerichter de woorden waarop potentiële klanten zoeken integreren in uw advertentie. Dit lukt via de geavanceerde AdWords-functie waarmee uw advertentietekst dynamisch wordt bijgewerkt. Zo integreert u bijvoorbeeld de gemeenten waarin u actief bent. Wie dan zoekt op ‘Kapellen’, ziet deze gemeente in uw advertentie.

Tip 5. Noem cijfers

Cijfers wekken vertrouwen en beïnvloeden twijfelaars. Geef bijvoorbeeld aan dat u al 3.000 mensen hebt opgeleid, dat uw klanten u 4,8 op 5 raten of dat u maar liefst 15.000 boeken hebt verkocht. Profiteer van deze sociale bewijskracht.

Tip 6. Vereenvoudig de url

Onder de titel van uw advertentie staat een url. Hou deze eenvoudig en duidelijk. Vermeld bijvoorbeeld de url van uw homepage of landingspagina. Toch kan u klikkers op een andere pagina laten landen, een pagina met een te lange url met onduidelijke woorden en cijfers in.
Geef deze ingewikkelde url in bij het opmaken van de advertentie waar Google het vraagt.

Tip 7. Highlight kernwoorden

Een nieuwe manier om nog sneller op te vallen op de resultatenpagina van Google: de highlight-extensies. Dit zijn kernwoorden die onderaan verschijnen, gescheiden door een puntje. Bijvoorbeeld: Gratis verzending · 24-uurs klantenservice · Laagsteprijsgarantie.

Met deze 7 tips maakt u betere AdWord-campagnes waardoor mensen vaker naar uw website of webshop doorklikken.

Zoekt u eerder een manier om gemakkelijk een eerste advertentie op Google te maken?
Meer uitgebreide tips vindt u bij de bron van dit artikel: 17 tips voor de beste Google AdWords advertenties.