Super Heroes online banners

5 tips om meer verkoop te genereren via banners

In Branding, Online Adverteren door Telenet Business

Een banner heeft één doel: zoveel mogelijk mensen naar uw site doorsturen. Met de tips uit dit artikel haalt u meer clicks binnen.

Adverteren via online banners levert meer bezoekers, klanten en omzet op als u het goed doet. Dit effect versterkt u nog wanneer u deze 5 tips inzet om meer verkoop te genereren via banners.

Selecteer uw publiek

Uw banner wordt via het display netwerk van Google verdeeld naar enkele van de 2 miljoen sites, blogs, andere online media en 650.000 smartphone apps die Adword-ads tonen.
Om de juiste mensen te treffen, is uw selectie belangrijk. Maakt u graag reclame bij, bijvoorbeeld, outdoorliefhebbers, technofielen, muziekliefhebbers, mensen die uw site bezochten,…? Selecteer uw niche bij het aanmaken van uw advertentie in Google Adwords.

Wees creatief

Speel met afbeeldingen of rich media zoals interactieve elementen, animaties en video. Lees hiervoor het artikel Waarom dynamische banners u meer clicks opleveren bij online adverteren.

Zet humor in

Wat wint de surfer wanneer hij of zij op de banner klikt? Formuleer expliciet het voordeel voor de clicker. Formuleer krachtig, aansprekend en liefst humoristisch. Gebruik tussenkopjes en een goed leesbaar lettertype.

Schrijf in actiewoorden

Spoor de surfer extra aan om te klikken met woorden zoals ‘gratis’, ‘tijdelijk’, ‘promo’, ‘de laatsten’, ‘al 20.000 verkochte exemplaren’ enzomeer. “Push it, push it”, zouden de Callboys uit de gelijknamige televisiereeks zeggen.

Verbeter continu

Banners zijn geen affiches die u ophangt voor een paar dagen of weken. Nee, banners zijn virtuele en aanpasbare spandoeken. Volg daarom de resultaten op en experimenteer met verbeteringen. Let wel op dat het 12 tot 24 uur duurt voordat wijzigingen worden toegepast.
Houd deze vertraging ook in gedachte bij de start van uw campagne. Maak ze enkele dagen op voorhand en stel de startdatum in.