weinig-kopers-webshop

Waarom kopen zo weinig klanten in uw webshop?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Een webshop opstarten is doenbaar. Maar een online winkel rendabel openhouden, is minder evident. Wat als u te weinig bezoekers verwelkomt? En te weinig verkoopt?

Hoeveel bezoekers kopen iets?

Van de 100 bezoekers op uw webshop verlaten er zeker 98 uw winkel zonder aankopen. Deze conversie van 1 à 2% is heel normaal.

Is uw ondernemersplan op deze realistische cijfers berekend? Wat als er minder mensen iets kopen?

Hoe het probleem opsporen?

Controleren wat er beter kan in en rond uw online winkel is cruciaal om het tij te keren.

  • Investeert u voldoende in promotie?
  • Is uw winkel uniek genoeg?
  • Reageert u snel op vragen van klanten?
  • Test u voortdurend wat beter kan met een A/B-test?
  • Straalt uw webshop vertrouwen uit?
  • Zijn de foto’s professioneel?

Jente Kasprowski van Inventis Web Architects beschrijft in zijn blog 22 redenen waarom uw webshop faalt. Klik op de link en doorloop de interessante lijst.

Hoeveel geduld moet u opbrengen?

Na 6 slechte maanden mag u nog niet panikeren. Een webshop opstarten vraagt tijd. Experts raden aan om 2 jaar lang alles te geven. Ondertussen evalueert u voortdurend de resultaten. Spreek vervolgens experts aan en zoek online adviezen om bij te sturen, bijvoorbeeld deze 3 methoden om online succes te boeken ondanks grote webshops als Bol.com.

Installateur Kevin vraagt:

“Ik zou graag de reclame per post vervangen door een wekelijkse, maandelijkse of jaarlijkse nieuwsbrief. Kunnen jullie me hierbij helpen?”

Voordat u een online nieuwsbrief opmaakt, raden we aan om even op te schrijven waarom u mensen zou mailen. Bekijk dit vanuit het oogpunt van de ontvangers van uw mail. Wat hebben zij aan een mail van u? Leren ze, bijvoorbeeld, iets over ecologische installaties? Worden ze herinnerd aan het jaarlijkse onderhoud?

Hoe groter hun winst, hoe meer kans dat ze uw mailing openen.

Wie u kan mailen? We zetten u graag op weg met het artikel 5 doeltreffende methodes om e-mailadressen te verzamelen.