meer-reacties-facebook

Met deze tip krijgt u meer interactie op uw Facebook-pagina

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Uw volgers reageren raar of zelden op een Facebook-post? Met de tip uit deze nieuwsbrief krijgt u wel meer leven op uw pagina.

Waarom meer interactie?

Berichten die geliked en gedeeld worden, zijn leuk. Maar Facebook brengt u pas echt iets op als u er in slaagt om in gesprek te gaan met uw volgers. Want hoe meer interactie, hoe sterker de band tussen u, uw merk en uw publiek… en hoe meer u verkoopt. Tegelijkertijd leert u uw (potentiële) klanten beter kennen.

Hoe interactie verbeteren?

Mensen op Facebook geven graag hun mening en duiden het antwoord van hun dromen aan. Alleen moet u het hen gemakkelijk maken.
Onze tip? Stel hen een vraag. Experts raden aan om geen enkel bericht te plaatsen zonder een vraag of verzoek. Zo maakt u duidelijk wat u van hen verwacht.

Welke vragen stelt u best?

Kleine opiniepeilingen doen het goed. Snel klikken is al voldoende. Als kledingwinkel informeert u zo, bijvoorbeeld, snel naar welke kleur kleding uw volgers het liefst dragen. Of als bakker naar koffiekoek die uw volgers het lekkerste vinden. Als reisbureau laat u uw volgers uit 5 droombestemmingen kiezen, enzovoort.
Fill-in-the-blanks, ofwel: vul het woord in de zin aan. Deze invulzinnen zijn populair op Facebook. “Ik wil vandaag op reis vertrekken naar ______, bijvoorbeeld. “Ik wil vandaag lekker lang chatten met _________.”
De open vraag werkt ook goed volgens, Inventis Web architects. Vraag uw volgers, bijvoorbeeld, of u een bepaald product moet ontwikkelen. Of vraag hen naar redenen waarom ze online bij u zouden kopen.

 

Laat u inspireren door de 50 interessante vragen waarmee u zorgt voor interactie op uw pagina van de MarketingAssistent.

 

Zaakvoerster online shop vraagt:

“Ik verbeter mijn webshop voortdurend. Kennen jullie hiervoor nog gemakkelijke tools?”

We hebben deze 3 handige tools om uw webshop te laten groeien voor u gespot. Veel succes!

Via GetSiteControl laat u een pop-up op het scherm springen. Snelle feedback, chatten, kortingsbonnen, mailadressen verzamelen,… Zo schroeft u de interactie op. Bijvoorbeeld: “5% korting voor wie zich op onze nieuwsbrief inschrijft!”

Übersuggest helpt u met het zoeken naar de juiste keywoorden. Het geeft u suggesties voor longtail woorden, wat combinaties zijn van drie of meer zoekwoorden. Er zit minder concurrentie op deze trefwoorden en u spreekt mensen aan die heel gericht zoeken.

Hotjar vertelt u hoe uw klanten zich in uw winkel gedragen via gedetailleerde heatmaps. U kijkt zelfs realtime mee over de schouder van uw klant.