Slaagt u er niet in om sterke titels te bedenken voor uw online artikels?

Slaagt u er niet in om sterke titels te bedenken voor uw online artikels?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Sterke titels zijn onmisbaar, want die zorgen ervoor dat de artikels die u online publiceert ook gelezen worden. Kunnen uw leescijfers nog een boost gebruiken? Pas dan deze trucjes toe om snel toptitels te verzinnen.

We inspireren u hieronder met 4 soorten sterke titels. Probeer ze eens uit in uw webpublicaties. Zo worden uw artikels niet alleen meer gelezen, maar genereren ze ook meer likes en shares.

Waarover gaat het?

Mensen bepalen op basis van een titel of ze verder lezen. Online betekent dit vaak: of ze op een artikel klikken om het te lezen. Kranten en websites kiezen daarom resoluut voor clickbait-titels, zoals: You won’t believe how these 9 shocking clickbaits work! (number 8 is a killer!).

Hoe schrijft u toptitels?

Uw artikels winnen dus aan kracht met titels die kliks genereren. Marketing- en webdesignbureau Lincelot bundelt 52 voorbeelden van goede titels. Pas ze aan uw sector en activiteit aan… en u bent klaar.

 

Ziehier 4 soorten sterke titels:

 

  1. Titels die een sterke claim maken om, bijvoorbeeld, iets te realiseren op heel korte tijd:
  • ‘In 5 minuten ontdek je hoe je voor de zomer in topvorm raakt!’
  • ‘10 kilo lichter in 10 dagen’
  1. Titels die verlangens vervullen:
  • ‘Hoe je een strak lijf krijgt en in topvorm blijft’
  • ‘Train jezelf fit in 10 simpele stappen’
  1. Titels die de kuddegeest aanspreken:
  • ‘Wil jij ook slank zijn?’
  • ‘7 populaire manieren om ook een sixpack te kweken’
  1. Titels die geheimen onthullen:
  • ‘Wat iedereen over personal trainers zou moeten weten’
  • ‘Het geheim achter een strakke buik’

Wat brengt het u op?

Als u een artikel, blogpost, LinkedIn-artikel of Facebook-bericht publiceert, hoopt u dat u veel lezers bereikt en dat ze nadien zoveel vertrouwen in u krijgen zodat ze bij u kopen.

Wel, dit lukt u met sterke titels boven uw artikels.


Online starter Lieve vraagt:

“Er zijn zoveel chatapps. Wat zijn de populairste chatkanalen van mijn klanten?”

Iedereen kent Facebook Messenger, WhatsApp, Snapchat, iMessage … Maar kent u ook Telegram, Google Hangouts, Slack en Signal?

Er zijn tientallen populaire chatkanalen waarmee u een direct contact kan onderhouden met uw klanten. Maar u hebt gelijk, het is onmogelijk om op elk kanaal aanwezig te zijn.

 

Mik daarom op de chatapps die uw klanten het meest gebruiken. Meestal zijn dit de bekende namen waarmee we dit antwoord begonnen. Denkt u dat u er nog één mist? Bestaat er een specifieke app in uw sector? Vraag uw klanten er naar.

Bedenk ook dat u zelf een chat kan openen op uw website. Meer hierover leest u in het artikel ‘Hoe een live chat voeren met klanten op uw eigen website?’.