Scoor beter dan de concurrentie dankzij je pagetitle en metadescription
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 6 mei 2019
Mensen beslissen in een fractie van een seconde welke link ze aanklikken in Google. Is het jouw link? Of die van de concurrentie?
Vandaag verlies je hier allicht bezoekers en klanten. Maar het goede nieuws is dat als je dit beter aanpakt, je klanten wint!
Focus op je homepage. En op hoe je deze omschrijft voor Google en andere zoekmachines. Met een treffende titel en omschrijving onderscheid jij je sterker van de concurrentie.
Een sterke homepage met de juiste SEO-titel en metadescription biedt hier een oplossing.
Hoe verleid je surfers om op jouw link te klikken?
Stap 1. Giet je troeven in SEO-titel
Ben je een pizzabakker met thuislevering? Ben je altijd open? Dan vermeld je dit best heel duidelijk op je homepage, met info over gratis levering. Hierdoor beslissen klanten sneller om bij jou pizza te bestellen.
Schuif deze troeven ook naar voren in de SEO-titel. Dit is de grote blauwe titel in Google. Gebruik deze. Formuleer je troeven kort en krachtig in het SEO-venster in je content management systeem (CMS).
Het resultaat kan dit zijn:
Stap 2. Help Google indexeren
Geef jouw homepage vervolgens een sterke meta-omschrijving (metadescription). Waarom?
- Google leest deze metadescription-tag om te oordelen of de website relevant is.
- De eerste 30 tot 35 woorden gebruikt Google om surfers te informeren over wat ze er vinden.
- Je geeft surfers een duidelijke call-to-action waarom ze jouw site moeten aanklikken.
Het resultaat is betere en concretere informatie over jou in de zoekresultaten van Google. Zoals de focus op verse producten bij deze pizzaverkoper in Mechelen: