Melbourne,Australia-May 7,2015: Facebook page on the smartphone on table. Facebook is very well know social networking service founded in 2004 by Mark Zuckerberg

Post uw berichten in meerdere talen op uw Facebook-pagina. Hoe?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Uw klanten spreken Nederlands, Frans, Engels, Duits, Turks, Arabisch,…? U verkoopt steeds meer in het buitenland? Vanaf nu post u gemakkelijk berichten in verschillende talen op Facebook.

Waarover gaat het?

Vlaanderen is maar een zakdoek groot. Toch spreekt niet iedereen Nederlands. De kans is dan ook groot dat u vandaag al anderstalige klanten hebt. Misschien ligt er een markt voor u open zodra u ook in een tweede of derde taal promotie voert? Misschien zet u eindelijk de stap naar het buitenland?

Test het relatief gemakkelijk op Facebook.

Waarom is het belangrijk voor u?

Berichten in meerdere talen zijn beter dan een Facebook-pagina per taalgroep. U post gewoon verschillende taalversies van één bericht op eenzelfde pagina.

De bezoeker krijgt automatisch de taal te zien die hij of zij verkiest. U verzamelt alle likes, shares en volgers op dezelfde bedrijfspagina.

Hoe in andere talen publiceren?

Controleer eerst of u Berichten plaatsen in meerdere talen toestaat:

  • Klik op ‘Instellingen’ rechts bovenaan uw beheerpagina.
  • Via ‘Algemeen’ klikt u op ‘Berichten plaatsen in meerdere talen’.
  • Vink het vakje aan bij ‘Mensen die deze pagina beheren, toestaan om berichten in meerdere talen te schrijven’.
  • Sla de wijzigingen op.

Schrijf uw bericht

  • Het bericht bovenaan de tijdlijn van uw pagina wordt de standaardtaal voor het bericht.
  • Klik op ‘Bericht in een andere taal schrijven’.
  • Selecteer een taal.
  • Verbeter de vertaling die Facebook voorstelt.
  • Herhaal voor een derde of vierde taal.
  • Klik op ‘Publiceren’.

Kantoormeubelenhandelaar Marjan vraagt:

“Bij het maken van video stellen ze me verschillende formaten voor. Welk formaat video kies ik best?”

De populairste videospeler YouTube werkt met de beeldverhouding 16:9. Video’s met andere verhoudingen vult de speler aan met zwarte balken.

Is uw video vooral voor smartphone en Facebook? Kies dan het verticale formaat (9:16) voor het rechtopstaande scherm. Facebook ziet dat gebruikers meer betrokken zijn bij verticale videocontent. Volgens Snapchat halen verticale video’s een groter bereik.

De oplossing goed voor meerdere kanalen is het vierkante videoformaat (1:1). In een onderzoek van de app Buffer scoort het beter op aantal impressies, views en engagement.

Stem het videoformaat af op uw doelpubliek. Is Facebook populair? Maak dan een vierkante of verticale video. Kijken zij vooral op computer? Kies dan het klassieke horizontale formaat.

Deze pdf van Spredfast verzamelt alle beeldformaten van sociale media.