Facebook-call-to-action-buttons-image

Op slechts 1 minuut creëert u een call-to-action bovenaan uw Facebook-bedrijfspagina

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Facebook blijft vooral een inspanning voor u? Zonder dat het klanten en verkopen oplevert? Dit kan beter, met deze gratis optie voor bedrijfspagina’s.

Facebook is nog steeds het populairste sociale netwerk in België. U gebruikt het vandaag om berichten, foto’s en video’s te delen met uw volgers. Maar wist u ook dat u uw bedrijfspagina op Facebook sterker kan inzetten als tool om klanten te winnen?

Dit artikel leert u hoe u gemakkelijk een call-to-action bovenaan uw bedrijfspagina op Facebook installeert.

Waarover gaat het?

De actieknop die u bovenaan uw pagina kan activeren, is interessant én gratis. De opvallende, blauwe knop onder de omslagfoto zorgt ervoor dat uw volgers zich met één klik inschrijven voor uw nieuwsbrief, bij u winkelen, u mailen en bellen of uw app downloaden. Zo gemakkelijk had u nog nooit een extra service toegevoegd.

Waarom is de actieknop belangrijk?

De actieknop op uw bedrijfspagina spoort klanten en prospecten aan om actie te ondernemen. Het wordt hen dan ook heel gemakkelijk gemaakt.

Elke Lenders van de vroedvrouwenpraktijk De Wolk activeerde bijvoorbeeld zo’n actieknop. “Je moet het mensen zo gemakkelijk mogelijk maken”, vertelt Elke in dit filmpje. “Aan het aantal vrouwen die ons belt en zich inschrijft op de nieuwsbrief zien we dat het werkt. Heel tof!”

Hoe installeert u de call-to-action?

Neem 1 minuut de tijd. Meer hebt u niet nodig.

  1. Ga naar uw bedrijfspagina op Facebook en klik door naar de ‘Bedrijfsmanager’ om uw pagina te beheren.
  2. Klik onder uw omslagfoto op Knop toevoegen.
  3. Kies het doel van de knop: Nu bellen, Contact opnemen, E-mail sturen, Lid worden van de community, Uw app downloaden,…
  4. Vul de gegevens en linken in zoals: telefoonnummer, e-mailadres, websitelink, reserveringstool…
  5. Test de knop zelf uit.

 


Tweedehands autoverkoper Erwin vraagt:

“Ik zit verveeld met negatieve opmerkingen op mijn Facebook-pagina. Hoe antwoord ik hierop?”

De kans op negatieve commentaren op Facebook is natuurlijk geen reden om niet actief te zijn of te worden op sociale media. Wel is het een kans om klanten te houden en bij te winnen. Hoe?

  • Adem even uw boosheid om de negatieve reactie weg.
  • Schenk de klager snel de aandacht die hij of zij vraagt.
  • Vertel dat u in een privégesprek naar een oplossing wil zoeken.
  • Stel vragen om het echte probleem te leren kennen.
  • Vraag bedenktijd om een oplossing te bedenken.
  • Eens opgelost, vraagt u een openbare reactie over uw oplossing.

Zo buigt u de negativiteit om in positieve aandacht. Nieuwe potentiële klanten waarderen uw oplossingsgerichtheid.