Zo laat u nieuwsbrieven leven buiten de mailbox

Zo laat u nieuwsbrieven leven buiten de mailbox

In Nieuwsbrief door Telenet Business

E-mailmarketing is nog steeds een interessante manier om aankopen te stimuleren. Wist u dat u dit potentieel verhoogt met een kleine extra inspanning? Of hoe u nieuwsbrieven best deelt via sociale media.

Waarover gaat het?

Nieuwsbrieven zijn een relatief goedkope manier om uw klanten rechtstreeks te bereiken. En zeker met deze tips worden uw mailings geopend. Als u daarnaast ook op sociale media actief bent, loont het de moeite om deze mailings aan uw sociale media-feed te koppelen.
Zo laat u de nieuwsbrief ook leven buiten de mailbox: op Instagram, Facebook, Twitter …

Waarom is het belangrijk voor u?

U boekt succes wanneer 15 tot 40% van de ontvangers uw nieuwsbrief opent, vertelt het artikel Vanaf welke open ratio hebt u een geslaagde nieuwsbrief? Deze open rate krikt u op door hetzelfde publiek ook via sociale media te informeren over de aanbiedingen uit uw mailing. Tegelijkertijd vergroot u het bereik. Als u de nieuwsbrief deelt op sociale media spreekt u een breder publiek aan, inclusief nieuwe geïnteresseerden en potentiële klanten.

Hoe mailings delen op sociale media?

Bedrijven die het verstandig aanpakken, hebben één holistische visie op online marketing. Hierin zijn nieuwsbrieven gekoppeld aan berichten op sociale media en online advertenties.
Start met het koppelen van uw sociale media-accounts aan uw mailingtool, zoals bijvoorbeeld Campaign Monitor. Ontdek hier hoe uw e-maillijst op te laden op sociale media.

Mailchimp vertelt in Give your e-mails life outside the inbox hoe u de beelden uit uw mailing post op Facebook, Instagram en Twitter.


Taartenbakster in bijberoep Claudia:

“Mijn creaties ogen niet super op Instagram. Hebben jullie een paar fototips?”

De fotografie op Instagram is vaak uiterst professioneel. Het lijkt dan ook niet eenvoudig om eenzelfde kwaliteit na te streven.

Misschien lukt het u beter met deze 3 quick-wins:

  1. Focus enkel op uw product. Houd de achtergrond vaag of neutraal.
  2. Fotografeer of snij de foto bij volgens de vereisten van het platform. De beste afmetingen voor Instagram zijn 1080 x 1080 pixels. Stories maakt u in 1080 x 1920 px.
  3. Kies een betere filter, bijvoorbeeld met de app VSCO.