instagram-logo-draft

Nieuw! Vanaf nu plant u ook uw berichten in op Instagram

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Boodschappen inplannen maakt het veel eenvoudiger om regelmatig content te delen op uw sociale media. Bij Twitter en Facebook was dit al mogelijk. Nu kan dit ook bij Instagram.

Wat is Instagram?

Instagram – een onderdeel van Facebook – is een levendig social mediakanaal waarmee u foto’s en filmpjes deelt met uw volgers. Het sociale platform heeft een enorme groei gekend. Ondertussen heeft het al meer dan 500 miljoen gebruikers en is het vooral populair bij jongvolwassenen. En daar komen dagelijks nog nieuwe accounts bij. Hierdoor negeert u Instagram best niet (langer) in uw sociale media-strategie.

Wat biedt Instagram voor uw zaak?

Instagram is razendsnel, gemakkelijk en bovendien creëert u snel emotionele betrokkenheid met uw volgers. U neemt een foto en plaatst het in no time online. Zo deelt u foto’s van uw product, klanten die van uw product of service genieten, of een exclusief kijkje achter de schermen. En vanaf nu geniet u ook met uw zakelijk Instagramaccount van de langverwachte feature om uw posts op voorhand in te plannen.

Waarom is het belangrijk voor mij?

Als ondernemer staat er ontzettend veel op uw to-do-lijstje. Plan uw Instagramposts op voorhand in. Uw kanaal blijft gevoed met leuke posts waar u op voorhand over heeft kunnen nadenken. Zo bespaart u zich een heleboel stress op bijzonder drukke en inspiratieloze dagen. Op een uurtje kan u een aantal posts voorbereiden en inplannen voor de komende weken. Zo hoeft er al die tijd niet meer aan te denken.

Helaas is de feature nog niet perfect. Het inplannen werkt enkel voor foto’s, niet voor video’s. Bovendien kan u Instagram posts enkel inplannen als u gebruikmaakt van betalende diensten zoals Hootsuite en Sprout Social.

Maar niet getreurd. Instagram wil deze feature in 2019 ook verder uitbreiden naar reguliere gebruikers.

Wilt u liever niet wachten tot 2019 en meteen aan de slag met betalende oplossingen? Dan helpen deze tools u op weg. Leuk is dat u deze tools voor een beperkte periode gratis kan uittesten. Zo ontdekt u zelf welk systeem het best bij uw bedrijf past. Happy planning!

Materiaalverhuurder Alain vraagt:

“Ik wil mijn online marketing verbeteren. Welke woorden gebruik ik best in Google AdWords?”

Woorden maken inderdaad het verschil online. Gebruikt u de juiste woorden in online advertenties, dan scoort uw ad beter. Zeker wanneer u Populaire Woorden Benadrukt met Hoofdletters. Los van de keywoorden die uw activiteit het beste omschrijven, doen de woorden in dit overzicht de surfer meteen klikken op uw advertentie.

Dit zijn de populairste call-to-action woorden in AdWords-advertenties.

  • Uw
  • Gratis
  • Nu
  • Boek Nu
  • Vergelijk Nu
  • In Uw Buurt
  • Goedkoop
  • Laatste kans
  • Nog slechts

Adverteert u in het Engels? Check bij WordStream de lijst met de 10 populairste call-to-action woorden; zoals Free, Online, Save en You.