dynamische-advertentie-facebook

Nieuw! De dynamische advertentie op Facebook. Waarom? Hoe?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Twijfelt u over de titel van uw advertentie? Weet u niet welke copy het meeste clicks oplevert? En welk beeld plakt u er best bij? Het is moeilijk om de perfecte advertentie op te maken. Voortaan helpen dynamische advertenties van Facebook u.

Wat zijn dynamische advertenties?

Tot nu toe maakte u één advertentie of verschillende versies van één advertentie. Deze plande u in. Eens gelanceerd, stuurde u bij naargelang de advertenties aangeklikt werden. Dit kan nu automatisch. U geeft verschillende titels in, teksten, foto’s en video’s. Zo ontstaan maximaal 30 variaties. Deze roteren automatisch.

Welk voordeel levert het op?

De dynamische advertenties korten het proces van trial and error drastisch in. Bekijk het als een automatische A/B-testing die u sneller de perfecte advertentie oplevert. Enkel de beste combinaties van titel, copy en beeld blijven op de walls verschijnen.
In het dashboard krijgt u waardevolle inzichten waarmee u volgende campagnes nog beter maakt.

Hoe start u met dynamisch adverteren?

De nieuwe feature wordt geleidelijk aan uitgerold. Check eerst in uw account of dynamisch adverteren al mogelijk is, via de Power Editor.
Verzamel voor een advertentie tot 5 verschillende titels, 10 afbeeldingen of video’s, 5 variaties tekst, 5 beschrijvingen en 5 CTA-buttons.

In het artikel Nieuw op Facebook: dynamische advertenties van Frankwatching vindt u een uitgebreide handleiding.

Energiespecialist Hanne vraagt:

“Ik heb vroeger artikels geschreven die vandaag nog waardevol zijn. Mag ik deze blogs opnieuw posten op mijn site en sociale media?”

Sociale media specialisten hebben een term voor het herplaatsen van bestaande eigen content: content repurposing. En als zij het doen. Ja, dan is het ook voor u interessant om oudere artikels, blogs, foto’s en video’s van onder het stof te halen.

We raden u wel aan deze content te bewerken, te actualiseren, eventueel wat te knippen en te verspreiden via andere kanalen. Door deze aanpassingen vergroot u uw publiek en de kans op interactie.

Op de website van Custo vindt u 3 interessante manieren van content repurposing.