Depositphotos_38337841_l-2015

Maak in 7 stappen een sterke bedrijfspagina op LinkedIn

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Hoe positioneert u uw zaak beter op LinkedIn? Veel zelfstandigen en kleinere ondernemers worstelen met dit moeilijkere netwerk. Deze nieuwsbrief zet u op weg.

Wat betekent LinkedIn voor uw zaak?

LinkedIn is het sociale medium dat het beste werkt voor B2B-bedrijven. Want in tegenstelling tot Facebook is LinkedIn een professioneel netwerk. Mensen zijn er actief op tijdens hun werkuren.

Ze zoeken er experten, artikels en video’s die hen helpen bij de uitdagingen waar ze voor staan. Of ze zoeken er een nieuwe job, interessante mensen om mee te discussiëren.

Alle bedrijven die werken aan een sterke reputatie zijn er op actief. Daarom mag LinkedIn niet ontbreken in uw marketingstrategie.

De enige voorwaarde? U hebt een bedrijfspagina nodig op het sociale netwerk.

Waarom is een bedrijfspagina belangrijk?

Een LinkedIn bedrijfspagina maakt uw bedrijf zichtbaar voor iedereen die actief is op LinkedIn, en dat zijn zo goed als alle professionals.

Hier…

  • deelt u de juiste bedrijfsinformatie,
  • linkt u met professionals, klanten en potentiële klanten,
  • verzamelt u de profielen van alle medewerkers onder de bedrijfsnaam,
  • publiceert u nieuws,
  • deelt u expertise,
  • werft u nieuwe medewerkers.

Hoe lanceert u een sterke bedrijfspagina?

Volg nu deze 7 stappen voor een sterke bedrijfspagina:

Stap 1. Maak vanuit uw persoonlijk LinkedIn-profiel een LinkedIn-bedrijfspagina.

Stap 2. Kies een unieke url. Uw bedrijfsnaam hoeft niet uniek te zijn.

Stap 3. Omschrijf uw bedrijf kort en krachtig in 250 tot 2000 tekens. Voeg de link naar uw website toe.

Stap 4. Kies een mooie omslagfoto.

Stap 5. Nodig een paar collega’s of medewerkers uit om de pagina mee te beheren.

Stap 6. Voeg een carrièrepagina toe om u te profileren als werkgever. Post uw vacatures.

Stap 7. Deel nieuws en verhalen volgens deze 10 tips voor een sterk verhaal op linkedin.


Startende onderneemster Jolien vraagt:

“Ik vind interessante mensen en bedrijven op LinkedIn. Kan ik zomaar iedereen contacteren?”

Een van de voordelen van LinkedIn is dat u met eender wie kan connecteren. Dat klopt. U hoeft elkaar nog niet te kennen. Het lukt ook zonder gemeenschappelijke vrienden, ofwel de Mutual Connections.

LinkedIn legt zelf uit hoe personen uitnodigen en connecties maken.

Contact opnemen met mogelijke partners, klanten, bedrijven die passen bij uw startende zaak was nooit zo eenvoudig.

Om uw kans op succes te vergroten, schrijft u best een persoonlijke boodschap aan de persoon waarmee u wil connecteren. Dit doet u via ‘Add a note’ nadat u op de Connect-knop geklikt hebt.