Headerbeeld-contact-us-page

Maak de beste contactpagina voor uw website met deze 9 tips

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Een contactpagina is superbelangrijk voor uw website. Bezoekers checken deze om te kijken hoe echt het bedrijf is achter de website. Met deze tips creëert u de beste contactpagina.

Vertrouwen. Daarrond draait het ook online. Mensen kopen niet zomaar op eender welke website. Mensen vertrouwen niet zomaar elk bedrijf dat ze vinden via Google.

Daarom is een contactpagina zo belangrijk. Met echte contactgegevens maakt u duidelijk dat u menselijk bent. Dat de mensen achter de site te bellen of te mailen zijn.

Tip 1. Geef uw adres

Uw fysieke adres is uitermate belangrijk. Dit duidt erop dat u niet zomaar een geest in de cloud bent. Klanten kunnen naar u toe komen.

Tip 2. Voeg een kaartje toe

Toon op een kaartje waar u gevestigd bent. Gebruik hiervoor Google Maps. Als het goed is, staat uw bedrijf er automatisch op aangeduid. Zoniet, stel eerst Google Mijn Bedrijf in.

Tip 3. Maak telefoonnummer en mailadres klikbaar

Telefoonnummer en mailadres zijn onmisbaar. Voorzie deze van een onzichtbare link zodat ze aanklikbaar worden. Mensen bellen of mailen u nu met één klik, ook met hun smartphone.

Tip 4. Illustreer met foto’s

Met foto’s benadrukt u hoe echt u bent. Plaats foto’s van uw winkel, van u aan het werk, van afgewerkte projecten. Mensen neuzen altijd graag rond bij een ander.

Tip 5. Voeg een contactformulier in

Maak het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk. Via een contactformulier kunnen ze op de pagina zelf hun vraag posten. U krijgt deze in uw mail en antwoord hen ook via mail.

Tip 6. Link naar social media

Hebt u een bedrijfspagina op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram? Leg de link. Zo leren ze u nog beter kennen, beginnen ze u te volgen en groeit het vertrouwen.

Tip 7. Som beknopt uw activiteiten op

Herinner uw bezoeker aan wat u hem of haar te bieden hebt. Som bovenaan beknopt uw activiteiten op. Zo wordt de bezoeker bevestigd in het voornemen u te contacteren.

Tip 8. Beantwoord veelgestelde vragen

Bezoekers die op uw contactpagina belanden, zijn geïnteresseerd. Ze staan op het punt om contact op te nemen, maar zitten nog met een paar vragen. Link daarom naar de veelgestelde vragen. Misschien vinden ze daar het antwoord al. Deze FAQ zet u wel als een aparte pagina op uw website.

Tip 9. Plaats uw contactpagina op meerdere plaatsen

Link op verschillende locaties naar deze contactpagina. Mensen zoeken ze misschien in de footer, bovenaan rechts in de navigatiebalk of onderaan in een verticaal menu. Plaats de link Contact alvast op deze plaatsen. Link ook in blogposts, berichten en de Over ons-pagina naar de contactpagina.

11 van de beste contactpagina’s vindt u alvast hier.


Een verkoopster van babyartikelen vraagt:

“Muziek in mijn zaak maakt de sfeer volledig. Mag ik Spotify of Deezer opzetten in mijn winkel?”

Muziek heeft een positieve invloed op het aankoop- en consumptiegedrag van klanten. Daarmee zit u helemaal goed.
Toch mag u niet zomaar online muziekdiensten als Spotify of Deezer afspelen. Dit zijn B2C-aanbieders. Hun muziek mag geen commercieel doel dienen.
Via de auteursrechtenmaatschappij Sabam vindt u B2B-muziekdiensten die wel gericht zijn op professionele en commerciële omgevingen zoals uw winkel of café.
Check hier de lijst van muziekdiensten met een licentie om muziek in een commerciële omgeving te spelen. Meteen bent u ook in orde met Sabam.