leads-loading-v2

Wat zijn leads? En waarom ze verzamelen met uw website?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Een goede website vertelt u wie geïnteresseerd is in het kopen van uw product of dienst. Maar brengt uw site wel deze leads aan?

Wat zijn leads?

Business leads zijn persoonlijke of bedrijfsgegevens van potentiële klanten. Deze gegevens zijn essentieel bij het prospecteren in uw markt. Een goede lead kan op termijn een nieuwe klant worden.

Waarom zelf leads genereren?

Verschillende gespecialiseerde bedrijven verzamelen en verkopen gegevens van potentiële klanten. Toch loont het de moeite om zelf leads te verzamelen. Dit zou meteen ook het belangrijkste doel van uw website moeten zijn.

Hoe vlotter gegevens verzamelen?

  • schrijf artikels
  • Maar liefst 61 procent van de B2B marketeers gebruikt content marketing om gegevens van nieuwe en potentiële klanten te verzamelen. Trackingtools, zoals Google Analytics dat bezoekers op uw website telt, vertellen u wie, wanneer en waarom de artikels, video’s en foto’s op uw site bekijkt.

  • Vraag gegevens
  • Waarom niet rechtuit persoonlijke en bedrijfsgegevens vragen? Geef iets waardevol in ruil, zoals een korting, een gratis e-boek of maandelijks tips van experts.

  • Link op sociale media
  • Sociale media zijn een interessante tussenstap. U verzamelt er fans. Klikken ze op de Like-knop, of reageren ze op een bericht, dan weet u dat ze al betrokken zijn. Interesseer hen vervolgens voor een westrijd of actie op uw site. Zo lokt u hen naar uw website.

Grafisch designer Wout vraagt:

“Ze zeggen me dat advertenties op Facebook goed werken. Hoeveel kost adverteren op Facebook?”

Voor B2B-bedrijven kan Facebook inderdaad een goed kanaal zijn om nieuwe klanten te werven.

En wat helemaal leuk is. Op Facebook kiest u zelf hoeveel u investeert in een advertentie. U kan met een klein bedrag testen. Zo kan u al voor 2 euro een advertentie onder de aandacht brengen van uw doelgroep.

Test hoeveel u bereid bent te investeren, en hoeveel het u oplevert. U bepaalt een periode en een bedrag per dag. Wil u het goed aanpakken? Reken dan 15 tot 50 euro om een post tot bij een ruime doelgroep van enkele duizenden mensen te brengen.