Depositphotos_194636422_xl-2015

Laat uw verhalen sterker leven op sociale media met Social Seeder

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Uw verhalen worden vandaag te weinig gedeeld op sociale media? Hoog tijd om uw grootste fans in te schakelen. Maar hoe?

Waarover gaat het?

Verhalen die door mensen gedeeld worden, scoren 8 maal hoger op engagement dan dezelfde content gedeeld door de sociale media-accounts van merken. Tevens worden boodschappen van merken 24 keer meer gedeeld wanneer ze gepost worden door mensen in plaats van door merken.
Dit geldt eveneens voor uw zaak. Tweet, post Facebook-berichten en Instagram-foto’s zeker ook vanuit uw persoonlijke account. En vraag uw medewerkers en trouwe fans om uw updates te delen.

Waarom is Social Seeder interessant?

Dat laatste vindt u misschien niet zo eenvoudig, want hoe engageert u volgers en medewerkers om regelmatig bedrijfsgerelateerde berichten online te delen?
“Creëer eerst en vooral sterke verhalen die interessant zijn om te lezen en te delen op sociale media”, zegt Patrick Depauw, CEO van het Belgische Social Seeder. Dit bedrijf helpt bij deze mond-aan-mondreclame. Het platform begeleidt bedrijven om fans van hun merk te identificeren, hen te engageren als ambassadeurs en te activeren via sociale media.

Wat brengt het u op?

Social Seeder is geen quick win. “De tool richt zich naar ondernemingen die bereid zijn om op lange termijn te investeren in content”, weet Patrick. “Het is minder geschikt voor ondernemers die al tevreden zijn met een website waarop ze over producten en prijzen communiceren.”

Kmo’s die ervoor gaan, zien hun bereik op sociale media fors toenemen. Zij zullen merken dat ze meer impact creëren, dat ze hun verkopers een sterke social selling-tool in handen geven en gemakkelijker nieuwe medewerkers rekruteren via sociale media.


Kraanverhuurder Christophe vraagt:

“Kan ik de locatie in mijn advertentie afstemmen op die van mijn klanten?”

Uiteraard. Advertenties kunnen zich automatisch aanpassen aan de locatie waarop mensen zoeken. Dit lukt via de geavanceerde AdWords-functie waarmee advertentieteksten dynamisch worden bijgewerkt.

Leuk is dat u met dezelfde oplossing inspeelt op allerlei zoekwoorden die uw potentiële klanten ingeven: chocolade, zeezicht, inktpatronen,… Zo wordt één advertentie op verschillende manieren aan klanten weergegeven. Hierdoor ervaren klanten uw advertenties als relevanter en nuttiger.

Maak nog betere advertenties met deze 7 tips om uw Google AdWords campagne te verbeteren.