mailing-en-poll

Hoe u wél reacties krijgt op uw mailings… dankzij dit artikel

In Nieuwsbrief door Telenet Business

In een ideale wereld weet u wat mensen echt van uw product vinden en ontvangt u reacties op mailings. Of wacht… Dit is nu al mogelijk. In dit artikel verklappen we u hoe.

Hoe lager de drempel om te reageren, hoe meer reacties u sprokkelt. Probeer het daarom eens met een poll of kleine enquête in uw mailbericht. Houd uw klanten de micro voor.

Wat doet een poll in een mailing?

De baten van mailings verhogen wanneer ze reacties uitlokken. Iemand koopt iets, klikt voor meer informatie, bekijkt projecten op uw website of is heel tevreden met uw informatie. Maar hoe vaak ontvangt u reacties?
Maak het uw ontvanger gemakkelijker en krijg plots meer feedback. Bijvoorbeeld met een korte vraag met drie aanklikbare antwoordmogelijkheden.
Zo stimuleert u de ontvanger tot interactie, leert u meer van uw doelpubliek en weet u of de mailing nuttig is.

Hoe eenvoudig integreert u zo’n enquête?

Afhankelijk van het mailprogramma dat u gebruikt, zijn dit de gemakkelijkste mogelijkheden om polls in uw e-mails te integreren:

Financieel adviseur Rebecca vraagt:

“Ik verzend mijn nieuwsbrief naar een grote groep mensen. Dit kan beter, vertellen ze me. Hoe mail ik gerichter?”

Hoe persoonlijker een mail, hoe sneller deze geopend wordt. Maar dat is gemakkelijk gezegd dan gedaan wanneer u een grote groep klanten mailt. Toch is hier een oplossing voor. De oplossing heet: segmenteren. Het is één van de topprioriteiten voor elke online marketeer.

Met segmenteren deelt u uw doelpubliek in kleinere groepen in. Deze groepen delen gemeenschappelijke kenmerken, zoals bijvoorbeeld: geslacht, regio, leeftijd, aankoopgeschiedenis, bedrijfssector, functie, enzovoort.
Ofwel voert u deze segmentering uit in uw CRM-programma gekoppeld aan uw mailinglist. Ofwel maakt u deze in uw mailprogramma.
Vervolgens past u de inhoud van de mailing aan volgens de groep ontvangers. Vaak volstaan kleine aanpassingen als een aanspreking, andere promotie of titel.