voetballende-kinderen

Hoe snel groeien in omzet en klantenbestand via partnerschappen met hobbyclubs

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Waarom probeert u klant per klant te verleiden? Al eens gedacht aan een partnerschap met hobbyclubs van uw doelpubliek? Spreek grotere groepen aan en groei in omzet en klantenbestand.

Voetbalclubs, visclubs, hondenscholen, jeugdbewegingen, amateur wielerclubs, toneelverenigingen, seniorenclubs,…
In welke clubs zijn uw ideale klanten actief?

Waarom is samenwerking een goed idee?

Samen staat u veel sterker dan alleen. Dit gezegde geldt ook in online verkoop. Zo vormen partnerschappen hefbomen om sneller omzet en klanten te winnen.
U kan online en offline partnerschappen zoeken met clubs, bedrijven en personen.
Affiliate marketing is één vorm van partnerschap. Iemand promoot uw winkel in ruil voor een percentage op de verkoop of leads die hij of zij aanbrengt.
Maar er is meer mogelijk. Denk creatief mee…

Met wie sluit u een partnerschap?

U vindt ongetwijfeld organisaties in uw regio, sector en niche met potentiële klanten als leden. Contacteer hen met een uniek en voordelig aanbod. Zet u rond de tafel en zoek naar een win-win.
Probeer dit proces zoveel mogelijk vanuit het oogpunt van uw partner te zien. Hoe meer voordeel zij doen, hoe beter u zich positioneert bij uw doelpubliek. Weet dat alles mogelijk is: groepskortingen, gratis testdagen, sponsoring, proeverijen, een percentage op verkoop,…

Waarom berichten delen over uw partner?

Content marketing is ook een interessante manier om uw winkel én de organisatie waarmee u een partnerschap aangaat te versterken.
Stel u verkoopt visgerei. Neem dan contact op met visclubs, vissers die kampioenschappen winnen en jongeren die leren vissen. Interview hen. Plaats het artikel, de foto’s en video online. U staat versteld van de exposure die ze u opleveren. Want iedereen die geïnterviewd wordt, deelt graag het artikel of filmpje met zijn vrienden, familie en mensen met dezelfde passie.
Ook via sociale media is dit mogelijk. Spreek af om te reageren op elkaars berichten. Posts te liken en te delen.

Online verkoper van voedingssupplementen Matthias vraagt:

“Ben ik verplicht om de retourkosten voor mijn klant te betalen?”

Over het retourrecht is de wetgever duidelijk. Elke klant heeft het recht om online gekochte producten binnen 14 dagen na aankoop terug te sturen. Lees hierover ons artikel Het verplichte retourbeleid voor uw webshop. Wat en hoe?.

U bent niet verplicht om de verzendkosten voor deze retour op u te nemen. De klant moet deze dus betalen, op voorwaarde dat uw website in het retourbeleid communiceert over wie de retourkosten betaalt.

Sommige webwinkels nemen deze verzendkost bij het retourneren op zich, als extra service.