live-chat

Hoe een live chat voeren met klanten op uw eigen website?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

In een fysieke winkel zijn we het gewoon dat winkeliers ons vragen of ze kunnen helpen. Zo verlagen ze zelf de drempel, waardoor wij gemakkelijk onze wensen uiten, vragen stellen… en kopen.

Wist u dat dit nu ook online kan?

Via een Live chat. Zo’n chat legt een directe lijn met uw online klant. Hierdoor bent u meteen in gesprek met hem of haar. En dat op een manier die u niet veel kost en geen moeite vraagt van uw klanten. Integendeel, ze ervaren een betere klantenservice waardoor ze ongetwijfeld meer in hun winkelwagentje laden.

De grote troef van live chat?

Met live chat-software spreken klanten en ondernemingen rechtstreeks met elkaar, meestal via een kleine chatbox rechts in de browser. Uw klanten hoeven niets te downloaden of te installeren, enkel maar “Hallo” zeggen. De drempel is heel laag wanneer u zelf als eerste vraagt of u kan helpen, wat trouwens helemaal automatisch loopt.

Drie interessante chat-oplossingen

Het is relatief eenvoudig om een chatbox aan uw website toe te voegen. En dat met slechts een minimum aan technische kennis.

Test welke oplossing u het beste past:

Ongetwijfeld kent uw webmaster de tool die uw website het beste past.

Test een live chat eens uit. Veel success!

Reisconsulent Zoë vraagt:

“Het maken van mijn eigen site duurt te lang. Hoe vang ik ondertussen toch al mensen op die mijn zaak online zoeken?”

Websites maken of laten maken, duurt altijd langer dan gepland. Helaas 😉
Toch kan u ondertussen online aanwezig zijn… met een coming soon-pagina.

Op deze website van 1 pagina plaatst u een minimum aan informatie of laat u een mysterieus ballonnetje op. Verder geeft een aftelklok aan hoe lang het wachten is, en kunnen geïnteresseerden hun mailadres ingeven om op de hoogte te blijven.

Concrete oplossingen?