Hoe LinkedIn-advertenties maken die leads en verkopen genereren?

Hoe LinkedIn-advertenties maken die leads en verkopen genereren?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Adverteren op LinkedIn is niet eenvoudig. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Wel kunnen we u enkele tips geven om gemakkelijker én met resultaat te adverteren op het belangrijkste zakelijke sociale netwerk.

Waarover gaat het?

Online adverteren op populaire platformen werkt. Zo heeft u misschien al campagnes lopen via Google, Facebook en populaire websites. Maar denkt u ook aan LinkedIn?

Het klopt dat adverteren niet eenvoudig is op het zakelijke online netwerk. Maar dit lost u op door beroep te doen op een gespecialiseerd bureau of online gidsen, zoals dit artikel.

Waarom is adverteren op LinkedIn belangrijk?

LinkedIn is het populairste zakelijke sociale medium ter wereld. Ook in België. Vooral B2B-ondernemingen hebben er veel te winnen.

Via advertenties stuurt u potentiële klanten rechtstreeks naar uw website. Voor visitor-to-lead-conversies presteert LinkedIn 277% beter dan Facebook en Twitter. 80% van de B2B-leads op sociale media komt via LinkedIn volgens SproutSocial.

Hoe verbetert u advertenties?

  1. Installeer LinkedIn Conversion Tracking. Deze analysetool vertelt u hoeveel views en leads uw advertenties opleveren, wie doorklikt en hoe u advertenties optimaliseert.
  2. Kies het doel van uw campagne. Dit kan verschillen van de doelen die de LinkedIn Campagne Monitor u voorstelt.
  3. Mik op wie uw website al bezocht. Dit kan via de optie ‘Create an audience’ in het tabblad ‘Website audiences’. De kans is groter dat deze mensen nadat ze uw advertentie gezien hebben contact opnemen of tot een aankoop overgaan.
  4. Test uw advertenties via A/B-testing. Zo verspreidt u de beste versie van uw advertenties, vergelijkbaar met A/B-testing bij websites.
  5. Verbeter lopende advertenties dagelijks op basis van de resultaten die Campagne Manager verzamelt. Probeer zeker de optie ‘Optimize for performance’, wat betekent dat de resultaten automatisch verbeterd worden. Controleer wel de acties die deze optie onderneemt.

Meer inzicht om effectief te adverteren op LinkedIn vindt u in The Complete Guide to LinkedIn Ads van Hootsuite.

 


Theesommelier Martine vraagt:

“Wordpress vraagt me te updaten naar 5.0. Wat mag ik verwachten?”

WordPress rolde onlangs een nieuwe update uit: WordPress 5.0, met de editor Gutenberg.

Vooral deze editor zorgt ervoor dat de manier waarop u blogposts of websitepagina’s maakt, ingrijpend verandert. Gutenberg is zelfs de grootste verandering ooit voor WordPress. Heel wat zelfstandigen zullen dit ondervinden.
Voortaan schrijft en ontwerpt u visueler. U werkt niet meer met lange teksten. Wel voegt u blokken toe, bijvoorbeeld een tekstvak, een titel, een video of audio, een quote … Het is wat experimenteren in het begin. Wees niet bang om fouten te maken en bij te leren via gespecialiseerde artikels over Gutenberg. Maak zeker een backup van uw website voordat u met Gutenberg start.