Hoe advertenties maken op Instagram?

Hoe advertenties maken op Instagram?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

De online manier om vandaag klanten bij te winnen? Adverteren op Instagram. Promoot uw berichten en uw bereik gaat nog meer de hoogte in. Hoe maakt u de beste advertenties op Instagram?

Adverteren op Instagram is een effectieve en goedkope manier om een breed publiek te bereiken en uw doelpubliek uit te breiden. Wegens de populariteit van het sociale medium is het momenteel hét online medium waarop u de meeste groei kan realiseren voor uw zaak.

Instagram-advertenties zien eruit als gewone posts, maar zijn duidelijk herkenbaar aan de omschrijving  . Verder bevatten ze productbeelden- en video’s en eventueel aanklikbare infoblokjes op of onder het beeld. Ze zijn evengoed te liken, te delen en van commentaar te voorzien.

Waarom is het belangrijk voor u?

Op Instagram worden uw advertenties gezien. Bovendien herinneren mensen zich na twee dagen advertenties op Instagram 2,8 keer beter dan op andere sociale media, blijkt uit het artikel In cijfers: waarom vanaf nu marketing voeren op Instagram? Het engagement op een Instagram ad ligt 10x hoger dan bij Facebook.

U hebt nog geen bedrijfsaccount aangemaakt? Lees dan alvast het artikel 6 voordelen van een bedrijfsprofiel op Instagram  om uw zaak te lanceren op Instagram.

Hoe advertenties delen op Instagram?

Stap 1. Ontdek de 7 types advertenties op Instagram, waaronder slideshows, video en Instagram Stories. Deze infographic van Headway Capital over Instagram lijst ze mooi op. Bekijk welk soort advertenties passen bij uw zaak.

Stap 2. Bepaal uw doel. Net zoals voor elke offline en online campagne bepaalt u eerst wat u wil bereiken. Want enkel wanneer u gericht mikt en schiet, kunnen resultaten volgen. Wil u bijvoorbeeld uw merkbekendheid vergroten, meer mensen bereiken of verkeer naar uw website leiden?

Stap 3. Creëer een advertentie. Volg de stappen van de Facebook Ads Manager (Advertentiebeheer) of promoot berichten via de Instagram-app op uw smartphone.

Stap 4. Tags zijn superbelangrijk op Instagram. Kies de beste #tags en creëer eventueel een nieuwe aantrekkelijke tag die de hele campagne doorloopt.

Stap 5. Pas uw advertentie aan aan de voorkeuren van uw publiek. Lanceer daarom eerst een paar versies, waardoor u merkt welke visuals en teksten het meeste aangeklikt worden.


Architect Bert vraagt:

“Ik deel al mijn creaties op Instagram. Hoe zet ik ze gemakkelijk op Pinterest?”

Als u nu al actief bent op Instagram, breidt u het gemakkelijkste uw doelgroep uit via het promoten van bestaande posts. Hiervoor hoeft u geen nieuwe content te creëren en geen advertenties op te maken.

  • Check welke posts al populair zijn.
  • Bekijk welke (nieuwe) doelgroep u wil aanspreken.
  • Bepaal het budget dat u wil uitgeven per dag of campagne.

Net zoals bij Facebook ligt de kost van een advertentie niet op voorhand vast. Deze wordt onder meer bepaald door de sector waarin u actief bent en de doelgroep die u wenst aan te spreken. Begin met een klein budget en groei volgens de resultaten die u haalt.