estee-janssens-396876-unsplash

Met deze gratis top topical kalender weet u altijd wat posten

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Geen inspiratie voor uw posts op Facebook, uw blog of nieuwsbrief? Met de gratis top topical kalender uit dit artikel haakt u gemakkelijker in op de actualiteit.

Was u deze zomer ook supporter van de Rode Duivels? Hebt u er iets over gepost of een actie georganiseerd? Dan deed u een top topical, zoals marketeers dat noemen.

Waarover gaat het?

Marketeers haken regelmatig in op de actualiteit: het WK, zomerfestivals, vakantie, hitte, …
Het voordeel van deze actualiteit is dat die vaak al op voorhand vastligt. Denk maar aan de Vlaamse Feestdag, de Dag tegen Kanker, de start van Pukkelpop, het begin van het nieuwe schooljaar. Een top topical kalender verzamelt alle geplande actualiteit in één overzichtelijk document.

Waarom is het belangrijk voor u?

Uw publiek klikt het meest op voor hen relevante boodschappen. Actualiteit is relevanter dan tijdloze content. Zeker wanneer u met een originele twist inspeelt op een dag die waardevol is voor uw publiek, schiet uw aantal kliks de hoogte in.
Dankzij een top topical kalender plant u gemakkelijker op voorhand artikels, tweets, Facebook- en Instagram-posts in over deze speciale dagen. Zo hebt u meer tijd om iets humoristisch te zoeken en te posten, om een passend beeld te fotograferen, een korte video te maken of een kortingsactie uit te werken.

Gratis top topical kalender?

De experten van ILikeMedia delen hun gratis top topical kalender van 2018. Klik op de link!
Check ook de bronnen waarop ze beroep doen. U vindt er nog meer speciale dagen én de kalender van 2019.
Wist u trouwens dat u nu al posts kan inplannen om later te verschijnen? Lees hierover het artikel Heeft u te weinig tijd voor Facebook en Pinterest? Bespaar tijd met Hootsuite.


Zwembadverkoper Michiel vraagt:

“Mijn website zou beter scoren als ik met de juiste keywords schrijf. Hoe vind ik deze trefwoorden?”

Het klopt dat als uw titels en teksten de juiste keywords bevatten, uw webpagina’s na verloop van tijd hoger zullen staan in Google. Daardoor zullen mensen die online zoeken uw website sneller tegenkomen en zal u meer bezoekers over de digitale vloer krijgen.

Gelukkig bestaan er online oplossingen om snel die cruciale woorden te vinden, zoals de eenvoudige én gratis website Ubersuggest.
Geef eerst een sleutelwoord in, bijvoorbeeld ‘zwembaden’. Selecteer vervolgens het land waarop uw site zich richt (Dutch/Belgium) en klik op ‘Look up’.
Na een paar seconden geeft Ubersuggest een lange woordenlijst. U ziet hoe vaak er gezocht wordt op de woorden, hoeveel ze per klik kosten om te adverteren in Google en hoe groot de concurrentie is. Dit is uiterst waardevolle informatie voor een nog sterkere website.