businesskaartje-

Een businesskaartje te klassiek voor u? 7 opvallende alternatieven

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Een visitekaartje moet u altijd op zak hebben. Toch hoeft dit geen klassiek kaartje te zijn. Welk alternatief past het best bij u?

Durf anders te zijn. Daar komt het op neer. Maar hoe?

Waarom een ander visitekaartje?

U differentiëren van de anderen. Daar wint u als bedrijf altijd bij. U onderscheidt zich sterker van concurrenten en u blijft langer in het geheugen hangen van de mensen die u ontmoet.
Dit lukt soms met kleine dingen, zoals een visitekaartje dat net een tikkeltje anders is. Speel met materialen, afwerking, gebruiksvriendelijkheid en creatieve vondsten.

Welke alternatieven zijn leuk voor u?

Hoe groter uw creativiteit en durf, hoe meer mogelijkheden, ziet u in 25 creative alternatives to the good ol’ business card.

Laten we u helpen met 7 leuke alternatieven:

  • Alternatief 1. Speel met het ontwerp: lettertypen, achtergronden, opvallende kleuren, QR-codes, 3D… Deze business cards op Pinterest tonen wat kan.
  • Alternatief 2. Druk uw gegevens op een suiker-, zout- of peperzakje. Hiermee geeft u aan dat u pittige of lekkere producten verkoopt.
  • Alternatief 3. Schrijf uw kaartje met de hand. Persoonlijk en authentiek communiceren is helemaal in. Maar met de juiste druktechniek hoeft u elk kaartje toch niet zelf te schrijven.
  • Alternatief 4. Deel Fortune-cookies uit. Wie geeft en krijgt dit nu niet graag? Print uw gegevens op het zakje.
  • Alternatief 5. Bouw een Lego-figuurtje dat op u lijkt. Met uw gegevens op het t-shirt. Of creëer een heuse actiefiguur. Fotograaf Jens maakte zich zo beroemd bij duizenden klanten en marketeers.
  • Alternatief 6. Speel met materialen die bij u passen: een rubberen rekband voor u als fitnesscoach, hout voor houtspecialisten, een ballon voor een speels merk, enzovoort.
  • Alternatief 7. Maak er een gebruiksvoorwerp van, zoals een flesopener, steeksleutel, haarkam, meetlat of fietsgereedschap zoals Broke Bike Alley uit Canada.

Of ga volledig digitaal?

Mocht u uw kaartjes of alternatieven even niet bij hebben, denk dan aan het digitale alternatief: LinkedIn. Link meteen via uw smartphone of stuur later thuis uw digitaal visitekaartje. Zo simpel!

Een dierenwebshop vraagt:

“Sinds we mailadressen verzamelen via een pop-up verlaten mensen sneller onze site. Hoe pakken we het beter aan?”

Een pop-up op uw website helpt u zeker mailadressen te verzamelen. Al bestaat ook het gevaar dat uw bezoekers de pop-up irritant vinden en uw site verlaten.

Plaats de pop-up daarom zo bezoekersvriendelijk op uw site. Laat hem, bijvoorbeeld, pas opspringen wanneer uw bezoeker de site verlaat. Of stel deze in zodat hij verschijnt wanneer uw bezoeker x% van een pagina naar beneden scrolt. De pop-up rolt dan vanuit een onderhoek het scherm in. Ook een goed moment om de pop-up te laten verschijnen, is de wissel tussen twee pagina’s.

Andere oplossingen zijn een smalle balk die bovenaan steeds zichtbaar is zonder het surfen te storen. Of kies voor een vaste balk onder blogartikels als toegangspoort naar exclusieve content. Wie deze poort wil openen, geeft zijn mailadres in.

Meer oplossingen in deze 10 Ways to Capture Email Leads Without Disturbing Your Visitors.