best-moment-sociale-media-v2

Het beste moment op sociale media?

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Wanneer post u best op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Pinterest? Test deze tijdstippen uit… en vergroot het effect van uw berichten.

Het belang van posten op het juiste moment mag u niet onderschatten. Na 10 minuten bereikt uw bericht zo’n 30% van zijn potentieel publiek. Na een half uur 50%. Deze snelle start mag u niet missen.

Post daarom best op deze momenten:

 Facebook

U post berichten op Facebook best tijdens de werkweek op donderdag en vrijdag tussen 13 en 16u. Ook woensdag kan tussen 15 en 16u. In het weekend is zaterdag tussen 12 en 13u een topmoment.

 Instagram

Instagrammers zijn vooral mobiel online en actief. Daarom zijn er weinig grote pieken. Topdagen zijn maandag tot donderdag. Opgelet! Niet tussen 15u en 16u.

 Linkedin

LinkedIn wordt vooral aan het begin en einde van de werkdag bekeken, of tijdens de lunch. Dinsdag, woensdag en donderdag zijn de beste dagen. Post dan uw berichten tussen 7u30 en 8u30, om 12u en tussen 17u en 18u.

Twitter

Het beste moment om een tweet te versturen is op weekdagen tussen 12u en 15u, voor B2B bedrijven. B2C bedrijven tweeten best op woensdag (ook tussen 17 en 18u) en in het weekend.

 Pinterest

De beste tijden op Pinterest wijken sterk af van andere sociale netwerken. Post uw berichten op vrijdag om 15u, of op een avond in de week tussen 18u30 en middernacht, en vooral zaterdagavond tussen 20u en 23u.

Verzekeringsagent Els vraagt:

“Ik weet dat ik regelmatig berichten zou moeten posten op sociale media. Ze zorgen ervoor dat er online over ons gesproken wordt. Maar helaas… het komt er vaak niet van door gebrek aan inspiratie. Waar vind ik onderwerpen voor mijn artikels?”

Zoek het niet te ver. De beste onderwerpen komen van uw publiek zelf. Niet dat u ze moet vragen naar wat ze willen lezen. Wel stellen ze u ongetwijfeld vandaag al vragen en geeft u vandaag al regelmatig dezelfde informatie door.

Snelle inspiratiebronnen zijn:

  • Eigen kennis en ervaringen
  • Vragen die klanten u stellen (Zo komen we tot het artikel dat u nu leest.)
  • Actueel nieuws
  • Discussies in uw sector
  • Projecten bij klanten
  • Evenementen en opleidingen die u bijwoont
  • Uitspraken van belangrijke mensen in uw sector
  • Nieuwe producten, innovaties
  • Google (tik een trefwoord in de zoekbalk en kijk hoe Google dit zelf aanvult)