Facebook-Page-Response-Assistant-Preview

Automatisch antwoorden op berichten op Facebook en Messenger

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Natuurlijk kan u niet altijd meteen reageren op elk online bericht. Maar stel dat er in uw naam automatisch antwoorden verstuurd worden? Hoe dat kan?

De optie die u helpt met het snel beantwoorden van berichten op Facebook en Messenger is weinig gekend.
Niettemin, is ze heel handig voor drukbezette zelfstandigen en ondernemers. En uiterst snel te activeren. Hebt u een minuutje?

Welke tool helpt u snel reageren?

Grote bedrijven zetten een social media team in om elke vraag via Messenger en Facebook snel te beantwoorden. Maar u als kleine zelfstandige?
U laat zich best helpen door de reactieassistent op Facebook. Deze tool antwoordt automatisch met berichten die u vooraf hebt ingesteld.

Hoe starten met de reactieassistent van Facebook?

U stelt gemakkelijk uw reactieassistent in via de Bedrijfsinstellingen van uw Facebook-pagina. Klik op Berichtinstellingen en scrol naar de Reactieassistent. Daar vinkt u de opties aan die u wenst. Personaliseer zeker de berichten. Schrijf ze in uw stijl en voeg voornamen, website, mailadres, enzovoort toe.

Activeer deze 3 reacties:

  1. Expresreactie. Dit bericht reageert automatisch op iedereen die u een bericht stuurt. Zo antwoordt u altijd meteen. Laat bijvoorbeeld weten dat u het bericht hebt ontvangen.
  2. Reactie bij afwezigheid. Hiermee laat u klanten weten dat u reageert wanneer u weer online bent. Tegelijkertijd behoudt u de score van Facebook over uw reactiesnelheid, waarover u leest in Waarom u best binnen 15 minuten op Facebook-reacties antwoordt.
  3. Begroeting nieuwe klanten. Deze reactie wordt verstuurd naar mensen die voor het eerst met u spreken via Messenger.

Wat wint u er bij?

Iedereen krijgt graag snel antwoord op zijn of haar vraag. Dat lukt u voortaan met deze automatische berichten. Ook wanneer u druk aan het werk bent in uw zaak!
Vergeet vervolgens niet persoonlijk te reageren. Zo creëert u een dynamiek waarbij u klanten en omzet wint als online shopeigenaar, zelfstandige, middenstander…


Online juwelier Lentel vraagt:

“Kan ik adverteren in Messenger?”

Ja, u kan adverteren in Messenger via gesponsorde berichten. Dit zijn advertenties die u stuurt naar mensen waarmee u al chat in Facebook Messenger.
Een aantrekkelijke advertentie spoort hen misschien aan tot kopen. Zeker wanneer u een actieknop ‘shop now’ toevoegt.
Uw gesponsord bericht voor Messenger maakt u aan via Advertentiebeheer in Facebook. Deze help-pagina van Facebook Business zet u op weg.