7-redenen-waarom-betalen-voor-fotos

7 slimme redenen waarom u best betaalt voor foto’s voor uw site

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Tijd en geld zijn kostbaar voor u, ondernemer. Wat als u met een beetje geld veel tijd bespaart? Zo is het met foto’s aankopen bij een professionele beeldbank. Kijk maar…

De foto boven dit artikel is een aangekocht beeld. En daar hebben we onze redenen voor, zoals u verder in dit artikel merkt.

U vindt toch bergen gratis foto’s?

Natuurlijk vindt u bergen gratis foto’s online, bijvoorbeeld op een van deze 7 sites met gratis foto’s voor uw blog of website.

Maar bespaart u graag tijd? Lees dan eerst verder.

Kent u deze redenen?

Betalen is soms beter dan gratis. Dat klopt zeker in de zoektocht naar goed beeldmateriaal voor uw blog, website of sociale media.

    De redenen waarom u beter bij een professionele online beeldbank koopt?

  1. U zoekt en vindt sneller een passende foto
  2. De keuze aan beelden – en zelfs video’s – is gigantisch
  3. Het is niet zo duur als u denkt, én veel goedkoper dan zelf een fotograaf op pad te sturen
  4. De kwaliteit van de foto’s is hoog
  5. U behoudt gemakkelijker uw sfeer door eenzelfde soort beelden
  6. U koopt het recht deze beelden te gebruiken
  7. Professionele foto’s zijn gemakkelijker te bewerken

Hoe test u een beeldbank?

Als u een professionele beeldbank zoekt, raden we iStock, Shutterstock, Adobe Stock en Bigstock aan.

Leuk is dat u vaak gratis test wanneer u een account aanmaakt.

IJssalonuitbaatster Sophie vraagt:

“Ik wil mijn Facebook-wall leuker maken met toffe beelden. Hoe maak ik deze beelden voor Facebook zelf?”

Canva is een gemakkelijke en leuke tool om zelf toffe beelden, spreuken en aanbiedingen voor uw wall te maken.

U kiest de vorm die u nodig hebt, zoekt een achtergrond, een passend lettertype en foto’s of illustraties van, bijvoorbeeld, icecream. Even puzzelen… en klaar.

Vervolgens plaatst u deze Facebook Event Cover, LinkedIn-banner, fotocollage, Facebook ad, social media-spreuk, of andere afbeelding online.