5 sterren een ramp voor uw zaak? Ontdek waarom uw online reviews beter minder scoren

5 sterren een ramp voor uw zaak? Ontdek waarom uw online reviews beter minder scoren

In Nieuwsbrief door Telenet Business

Natuurlijk wenst u 5 op 5 in de online reviews die klanten u geven. Maar is dit ook de beste score? Nee, zo blijkt.

5 sterren in Google, Amazon, TripAdvisor, Yelp … Wie hoopt op minder?

Toch wijst onderzoek uit dat een iets lagere score beter is.

Waarover gaat het?

Online reviews bepalen waar mensen kopen, welke producten ze kopen, waar ze op vakantie gaan, welk appartement ze huren enzovoort. Zo kan u bijvoorbeeld ook De Digitale Versnelling reviewen via Google.

 

Bij online reviews wordt er meestal van uitgegaan dat de hoogste score ook de beste score is. Helaas …

Welke online score is ideaal?

Een score tussen 4,2 en 4,5 is ideaal, aldus de wetenschappers die onderzochten wanneer mensen effectief kopen bij een online shop. Ze zagen dat een hogere score leidde tot een betere verkoop. Maar opvallend: dit werkte maar op tot een bepaald niveau.

 

Eens de scores hoger werden dan 4,5 nam de verkoop op de onderzochte sites weer af.

De onderzoekers wijten dit aan de geloofwaardigheid van te positieve reviews. Haalt een product gemiddeld een 5, dan vinden nieuwe potentiële kopers dit ongeloofwaardig.

Waarom is het belangrijk voor u?

Geen enkele zaak en zelfstandige ontkomt aan negatieve reviews. Het is onmogelijk dat al uw klanten laaiend enthousiast zijn. Dit artikel vertelt u dat dit niet erg is. Lagere scores van kritische klanten zijn geen ramp. Deze versterken de geloofwaardigheid van de reviews over uw zaak, uw producten of uzelf. En net deze geloofwaardigheid doet mensen kopen.

 

Wilt u ten volle profiteren van de online reviews, ga dan voor een gemiddelde reviewscore van 4,2 tot 4,5. Het is uw garantie op een sterke online en offline verkoop.


Bakker Frank vraagt:

“Hoe plaats ik de Google Reviews over mijn zaak gemakkelijk op mijn website?”

Het is inderdaad interessant dat de bezoekers van uw website meteen ook de reviews over uw zaak lezen. Het geeft hen vertrouwen om bij u te kopen.

 

Maar Google zelf biedt geen eenvoudige manier aan om de online reviews te kopiëren en actueel te houden op uw eigen site. Het is niet mogelijk deze reviews te embedden via een shortcode.

 

Wel bestaan er een aantal oplossingen. Zoek in uw content management systeem naar een Google Review-plugin. Natuurlijk kiest u die plugin met de beste reviews 😉

Bijvoorbeeld: Embed reviews en Google Reviews Widget.