Zo gebruikt u elke mail als promotie voor uw zaak

Zo gebruikt u elke mail als promotie voor uw zaak

In E-mailmarketing door Telenet Business

E-mailmarketing bestaat uit meer dan enkel nieuwsbrieven versturen. Ook met ‘gewone’ dagelijkse e-mails promoot u uw zaak sterker. Hoe u dat doet?

In dit artikel ontdekt u dat u ook met gewone mails op een originele, toffe manier uw zaak kan promoten. Er zijn maar liefst 5 verschillende opties om mee te experimenteren. We zijn benieuwd welke optie u eerst uittest!

Optie 1: sluit af met professionele handtekening

Voeg een professionele handtekening toe onderaan elke mail. Hierin schrijft u uw naam, functie en contactgegevens. Uw bedrijfslogo mag zeker niet ontbreken. Zo maakt u elke mail herkenbaarder en professioneler. Een beetje hulp om het goed aan te pakken:

Optie 2: link naar een blog

Uw dagelijkse mails zijn ook hét middel om blogposts bij uw klanten, prospecten en ruimere contacten onder de aandacht te brengen. Plak onderaan uw mail een sterk beeld dat verwijst naar een recente blogpost. Zet er de titel op, of een vraag die aanzet tot klikken. Let erop dat u de link niet vergeet toe te voegen.

Optie 3: verzamel likes op sociale media

Een ander goed idee is onderaan linken naar uw accounts op sociale netwerken. Zet uw ontvanger aan om u te liken op Facebook, te connecteren op LinkedIn of uw tweets te volgen op Twitter. Zet expliciet aan tot actie.

Optie 4: geef een geschenk

Geven is nog beter dan vragen. Gebruik uw e-mails om een geschenk te geven aan de persoon die u mailt. Enkele voorbeelden van wat mensen graag ontvangen? Een kortingscode voor uw webshop, een gratis e-boek met advies, een uitnodiging voor een productvoorstelling of opening van een winkel, een gratis ticket van de activiteit die u sponsort, enzovoort.

Optie 5: geef iedereen dezelfde e-mail signature

Hebt u meerdere medewerkers in dienst? Dan komt een gestandaardiseerde e-mail signature professioneler over. Een tool als Wisestamp maakt dit heel eenvoudig. Via een centraal dashboard wijzigt u alle handtekeningen in één keer. Zo communiceert iedereen over recente blogs en evenementen.

Het leuke aan Wisestamp: dankzij de integratie van Google Analytics meet u ook de effectiviteit van uw handtekeningen. Op basis van de cijfers kan u ze eventueel nog verbeteren, bijvoorbeeld door het meest aangeklikte sociale netwerk in uw handtekening eerst te plaatsen.