A young hispanic designer celebrating in front of his computer in this horizontal shot.

Vanaf welke open ratio hebt u een geslaagde nieuwsbrief?

In E-mailmarketing door Telenet Business

Wanneer u nieuwsbrieven zendt via een professionele tool, verzamelt u data over deze mailing. Welke cijfers zijn belangrijk voor het meten van uw succes?

Het grote voordeel van online reclame, inspiratie en folders te sturen naar klanten en mogelijke klanten is dat u perfect kan meten of ze ook ontvangen en gelezen worden.

Welke cijfers – of ratios – vertellen of uw nieuwsbrief geopend en gelezen wordt?
En vanaf welke open rate hebt u een geslaagde nieuwsbrief?

Uw mailing succesvol? Check deze 4 cijfers

    1. Open rate of view rate. Deze vertelt u hoeveel procent van de ontvangers uw nieuwsbrief heeft geopend.
    2. Click rate, of clickthrough rate (CTO). Dit cijfer zegt hoeveel procent van de lezers doorklikt op een link in de nieuwsbrief, bijvoorbeeld naar een contactpagina, uw blog of een product dat u verkoopt.
    3. Bounce rate. Hoeveel nieuwsbrieven werden niet afgeleverd omdat het mailadres niet correct was, de mailbox overvol of een andere error een stok in de wielen stak.
    4. Unsubscribers. Het aantal mensen dat geen nieuwsbrief meer wil ontvangen. Zij klikten op de verplichte Uitschrijven-link.

Gemiddelde cijfers in uw sector?

Wie net start schrikt zich misschien een hoedje. De mailing waaraan u zo zorgvuldig gewerkt hebt, wordt door nog niet de helft van de ontvangers geopend! Vaak zelf door minder. En de linken die u plaatst worden nauwelijks aangeklikt!

Tegelijkertijd beseft u dat u zelf ook niet alle nieuwsbrieven die u ontvangt, opent.

Met welke cijfers mag u dan tevreden zijn?

  • Open rate. U boekt succes wanneer 15% tot 26,5% van de ontvangers uw nieuwsbrief opent, zegt MailChimp. Volgens Campaign Monitor is 20% tot 40% goed.
  • Click rate. Klikt 1,2% tot 5% door om meer te lezen? Dan scoort u goed.
  • Bounce rate. 0,70% tot 2,70% van de mails die niet aankomt, is normaal.
  • Unsubscribers. 0,13% tot 0,43% uitschrijvers, is mooi volgens het gemiddelde.

Krijg een nog beter beeld door te vergelijken met bedrijven uit uw sector. In deze e-mail marketing benchmarks van MailChimp vindt u de belangrijkste cijfers over uw sector.