horeca uitbater tablet

Met deze tips worden uw mailings wel geopend

In E-mailmarketing door Telenet Business

75% van de verzonden nieuwsbrieven wordt niet geopend. Oeps?!
Dit marktgemiddelde kan als benchmark dienen. Scoort u een open rate van meer dan 25%, dan bent u goed bezig. Scoort u minder, dan bekijkt u best even hoe uw percentage op te krikken.

We weten dat onderwerpregels veel invloed hebben op de open rate, wat het percentage is van de mails die worden aangeklikt in het mailprogramma. Immers, klikt u een e-mail open waarvan u de titel niet interessant vindt?

Maar hoe maakt u onderwerpregels die meer doen klikken en de open rate van uw emails verbeteren?

Wat is de open rate?
De open rate = unieke opens / (aantal verzonden e-mails – e-mails die gebounced zijn).
De informatie kan u terugvinden in het rapport van uw emailcampagne.

Wat is een goede onderwerpregel?
Een van de grootste uitdagingen in het opstellen van nieuwsbrieven is het zoeken van een originele en aansprekende onderwerpregel.

Besteed hier zeker voldoende tijd aan.

7 tips voor een betere onderwerpregel

  • Stel een vraag die triggert. Bijvoorbeeld: Hebt u vandaag ook weer in de file gestaan?
  • Verwerk de naam van de ontvanger in de openingszin: Hallo Anke…
  • Schrijf maximaal 50 tekens.
  • Beperk het tot 30 tekens als uw publiek vooral mobiel mails leest.
  • What’s in it for me?, vraagt elke ontvanger zich af. Maak duidelijk wat hij of zij wint bij het openen van de mail, bijvoorbeeld een gratis download.
  • Maak een grapje.
  • Leer van krantentitels. Zij zijn opgesteld volgens de kunst van het verleiden.

Sector beïnvloedt succes

Maar nog even over de open rate van gemiddeld 25%. Deze kan sterk verschillen van sector tot sector. Marketingfacts.nl publiceerde hier deze statistiek over:

sector specific open rates
Bron afbeelding: Mailchimp