dames kledingwinkel

5 doeltreffende methodes om e-mailadressen te verzamelen

In E-mailmarketing door Telenet Business

U kan duizenden e-mailadressen kopen voor relatief kleine bedragen. En toch is dat geen goed idee. Leer in deze blog hoe u zelf veel betere e-mailadressen verzamelt.

Welke acties leveren u waardevolle e-mailadressen op?

Actie 1. Plaats een invulvenster op uw homepage

Uw eigen site en online acties zijn de beste manier om e-mailadressen te verzamelen van mensen die echt geïnteresseerd zijn in wat u doet. Gebruik deze site dan ook ten volle. Plaats een invulvenster op uw homepage, zoals Prezenta. Wie de nieuwsbrief wil ontvangen of meer informatie wenst, laat daar meteen zijn mailadres achter.

Actie 2. Schenk een boek, videoworkshop, lied,…

Voor wat hoort wat. Ook online. Zo deelt coach Kurt Goossens een gratis e-boek uit aan ondernemende mannen die zich willen versterken, en schenkt pianist Steven Vrancken een onuitgegeven lied aan wie zich inschrijft op de nieuwsbrief.

Actie 3. Beloon fans om hun enthousiasme te delen

U hebt ongetwijfeld enthousiaste klanten. Beloon hen met een korting als ze uw site of activiteit promoten bij hun netwerk. Dropbox is hier een heel gekend voorbeeld. Voor elke vriend die Dropbox installeert, krijgt u en uw vriend beiden 500 MB gratis opslagcapaciteit. Een Belgisch voorbeeld is de CRM-tool Teamleader die klanten beloont met 25 euro aan credits.

Actie 4. Organiseer een wedstrijd

Win een weekend in een vakantiepark, Rij een weekend in een cabrio,… of win een workshop van The Growth Agency. Waarom lanceert u geen wedstrijd met een aanlokkelijke prijs? Let wel op de regels te volgen. Lees hier over Online wedstrijden: juridische do’s & don’ts.

Andere optie is een leuke online test rond uw thema of product, zoals de talentenquiz van Manpower. Wie zijn mailadres ingeeft, krijgt zijn persoonlijk resultaat in een mail.

E-mailadressen verzamelt u op meerdere manieren. U plaatst een invulrooster zo duidelijk mogelijk op uw homepage, u geeft een gratis geschenk, beloont klanten die andere klanten aanbrengen en organiseert een wedstrijd of test. Het zal u meer waardevolle contactgegevens opleveren dan de adressen die u zomaar koopt.

Lees wel even wetgeving na over Bescherming van persoonsgegevens in België.