webshop-dame-bloemen

Ontdek hoe deze 3 webshops hun omzet verhogen

In E-commerce door Telenet Business

Misschien draait u al een mooie omzet met verkoop online. Maar misschien kan dit nog beter? Drie voorbeelden voor het optimaliseren van uw webwinkel.

Zorg voor een originele zoekfunctie

pietmoodshop

In de webshop PIETMoodshop.be dwalen bezoekers niet doelloos rond op zoek naar het beste geschenk voor hun vader, partner of dochter. Nee, prominent bovenaan op de homepage staat de cadeauzoeker. Hierin kan elke bezoeker aanduiden voor wie hij of zij een cadeau zoekt, wat de stijl is van de gelukkige en hoeveel het mag kosten. Zo vinden ze snel geschenkideeën.
“In de winkel geef ik graag persoonlijk advies”, zegt winkelier Christophe Verbeke van PIET. “Met deze cadeauzoeker kon ik mijn persoonlijke adviesfunctie ook online brengen. En met resultaat. Het eerste jaar na de lancering van de online shop groeide mijn omzet met 50%.”

Meer info over PIETMoodshop

Chat live met uw klant

chatmetuwklant

De klanten van ERIKS, leverancier van professionele materialen en oplossingen voor de onderhoudsmarkt, zijn een verregaande service gewoon. Het bedrijf was al 24 op 7, 365 dagen per jaar bereikbaar voor noodservice. Via een landelijk netwerk van ERIKS servicecenters kon elke klant binnenspringen voor advies.
Deze bereikbaarheid is ook in de webshop evident. Daarom mocht een Live Chat niet ontbreken: ‘Hallo, hoe kan ik u helpen?’, waarna klanten meteen hun vraag kunnen intikken.

Volgens een onderzoek van Forrester vindt ruim 44% van de online klanten het belangrijk dat een webshop een chat functionaliteit heeft. Als eigenaar van de webwinkel kunt u zo ook klanten proactief benaderen. U stelt in wie en wanneer automatisch van u een verzoek krijgt om te chatten. 5% tot 10% van uw bezoekers accepteert een uitnodiging, aldus Cobrowser.

Meer info over ERIKS

Verleid twijfelaars met korting

lightgalerijpromo

Wat doet u met online twijfelaars? Bezoekers die rondkijken, een mandje vullen, en dan toch niet kopen? Verlichtingswinkel Philips Light Gallery vond een oplossing om deze aarzelende shoppers toch te doen kopen: Shopboost.

Deze app detecteert twijfelaars en bezorgt hen automatisch een verrassing, bijvoorbeeld een kortingscode.

Philips Light Gallery zet de tool flexibel in: “Overdag wanneer onze winkels open zijn, gebruik ik Shopboost nauwelijks”, zegt de zaakvoerder. “Op zondag en ‘s avonds zet ik de tool meer open. De bezoekers krijgen dan een kortingscode. De dag nadien ontvangen ze een reminder.” Het werkt… en de omzet stijgt gevoelig.