Online bloemenwinkel

Krijg meer kliks op uw webshop

In E-commerce, Meten & Conversie door Telenet Business

Hebt u nu uitgebreide productomschrijvingen in uw webshop? Prijst u uw producten aan met mooie volzinnen? Beschrijft u alle kenmerken? Dit is helaas niet de beste manier om uw kopers te verleiden om te klikken en te kopen. Online moet het sneller gaan.

De oplossing? Som de voordelen van uw producten op in puntjes.

Waarom lezen uw kopers liever in puntjes?

  • overzichtelijk
  • voordelen meteen duidelijk
  • snel te lezen
  • gemakkelijker producten vergelijken
  • klantvriendelijk

Doe de oefening voor de producten in uw webwinkel.

Let wel op! Herschrijf de voordelen in de taal van de klant.
Zo zoekt die, bijvoorbeeld, een ultrazachte knuffel, in plaats van een knuffel met een bepaald type stof en vulling. Of een barbecue die makkelijk schoon te maken is, in plaats van eentje met een welbepaalde poedercoating.

AG Consult deed de test. Het herwerkte de homepage van Suzuki. De omschrijving van automodellen werden omgezet in een opsomming van voordelen per specifiek model. Het resultaat was verbluffend! Er werden 78% meer kliks op de automodellen met voordelen geteld.

En de uitgebreide productkenmerken? Die mag u gerust toevoegen achter een link ‘Bekijk alle specificaties’.