Achtergelaten winkelmandje e-commerce

3 soorten pop-ups die uw online bezoeker aansporen tot kopen

In E-commerce door Telenet Business

Heeft uw webshop ook last van bezoekers die hun volgeladen winkelkarretje niet afrekenen? Dat kan anders. Met deze 3 pop-ups geeft u hen een duwtje in de rug richting kassa.

Help online shoppers gerust een handje zodat ze de producten die ze in hun winkelkarretje verzamelen ook echt kopen.
In dit artikel stellen we drie soorten pop-ups voor. Laat ze op het juiste moment op het scherm van uw klant verschijnen om uw verkoop te boosten.

Pop-up 1. Exit intent pop-up

In een fysieke winkel spreekt u nog snel de klant aan die uw zaak zonder aankopen dreigt te verlaten. Online kan dit ook met een exit intent pop-up. Deze springt op het scherm van uw bezoeker wanneer deze uw site wil verlaten.
Dit soort pop-up is één van de meest effectieve pop-ups om uw conversiepercentage te verhogen. Want iedereen die deze te zien krijgt was van plan uw online winkel te verlaten zonder aankopen.
Bied iets extra in deze pop-up: een korting, een geschenk, gratis verzending of wat uw klant ook maar richting kassa duwt.

Pop-up 2. Aftelklok

Een aftelklok stimuleert uw bezoekers om sneller de knoop door te hakken. Vaak willen ze nog even nadenken voordat ze op de betaalknop clicken. Maar wat als u duidelijk maakt dat de promotie afloopt, dat snelle beslissers een korting krijgen of er nog maar 3 stuks verkrijgbaar zijn?
Deze countdown teller verschijnt best wanneer u een aarzeling in het koopgedrag van uw bezoeker opmerkt.

Pop-up 3. Persoonlijke kortingscode

U weet dat u met kortingscodes mensen naar uw winkel lokt. Maar geeft u uw bezoekers ook het gevoel alsof de korting enkel voor hem of haar is?
Vraag een e-mailadres met de belofte dat u ook in de toekomst kortingscodes mailt.

Hoe laat u deze pop-ups automatisch opspringen bij uw bezoekers? In het artikel 8 tools verhogen conversie vindt u plug-ins om deze pop-ups gemakkelijk in de software van uw webshop te integreren.