The Stars and Stripes race team is beating the Red team. Joy all around.

3 methodes voor online succes ondanks grote webshops als Bol.com

In E-commerce door Telenet Business

Amazon, Coolblue, Bol, Colruyt, AliExpress… Als kleine webshop hebt u grote concurrenten. Hoe het toch opnemen tegen de Bol’s van deze wereld?

Het is niet eenvoudig om een rendabele webwinkel op te starten nu er zoveel grote spelers dominant de markt bezetten. Hoe origineler uw aanbod, hoe meer kans u maakt.

Methode 1. Zoek een niche op

De grote shops zijn zo dominant dat het onbegonnen werk is om een online winkel te beginnen met producten die u elders inkoopt. De oplossing vindt u in originaliteit. Zoek een niche in de markt met producten die enkel u aanbiedt, of creëer uw eigen producten.

Methode 2. Lanceer online uitstalraam

Wie al een fysieke winkel heeft, vertelt vaak dat klanten vooraf het aanbod al online bekeken. Zo functioneert de webshop als voorbereiding op het echte winkelen. Dankzij deze online etalage weten mensen perfect wat ze willen eens ze de winkel binnenstappen.
Of ze vinden het gemakkelijk om hun pistoletjes bij hun eigen bakker online te bestellen, om ze ‘s zondags af te halen.

Methode 3. Bol als platform gebruiken

“If you can’t beat them, join them”. Dat is de laatste optie. Gebruik de kracht van deze platformen. Profiteer zelf mee van de populariteit van webwinkels als Bol en Amazon. Registreer u als zakelijke verkoper en zet uw spullen bij hen online.

Let wel op. Check eerst of niemand anders uw producten al verkoopt op Bol. Want enkel de aanbieder met de laagste prijs zal verschijnen in de winkel. Bovendien bestaat het gevaar dat heel goed lopende producten door Bol zelf ingekocht zullen worden, volgens Bright Bytes.

Online is de concurrentie moordend. Toch zijn er redenen om uw eigen webwinkel te beginnen. Via een sterke niche, eigen producten of als extra dienst bovenop uw fysieke winkel is het mogelijk.