dame zelfstandig bureau

Deze 4 opmerkelijke kmo’s leren u online een sterk verhaal vertellen

In Branding door Telenet Business

U wilt online sterker uit de hoek komen, maar hoe? Welk verhaal vertelt u? Deze 4 kmo’s geven het goede voorbeeld.

Zelfstandigen kunnen op heel verschillende manieren online een verhaal vertellen.
Slagerij Rondou brengt zijn verhaal kort en krachtig. Charline’s Closet post heel regelmatig op Facebook, Brillenshop Odette Lunettes linkt zich aan bekende Vlamingen en Bike Totaal deelt filmpjes die fietsers helpen hun fiets onderhouden.

Laat u inspireren, en breng uw eigen verhaal.

Charline’s Closet wint elke week likes op Facebook

De afgelopen week kreeg de Gentse Charline’s Closet 206 extra Vind ik leuks op Facebook. In totaal verzamelden pagina’s van deze e-shop met lifestyle producten, kleren, schoenen, gifts en schoonheidsproducten 44.000 likes, en praten meer dan 2000 volgers over de winkel. Het online succes zorgde in december 2014 voor een eerste offline winkel.
Het geheim? Veel en regelmatig posten, samenwerken met modeblogsters, reacties op de nieuwe collectie verzamelen, klanten filmpjes en foto’s laten insturen, originele inzendingen belonen met een waardebon, enzovoort.

Meer info over Charline Closet

Slagerij Rondou vertelt kort en bondig

Dat een verhaal niet altijd veel woorden nodig heeft, toont Slagerij Rondou aan. De slagerij mét online winkel heeft maar 9 beelden en zinnen nodig om de familiegeschiedenis samen te vatten. “Ons verhaal begint in 1946. Slager Maurice opent winkel in Oud-Heverlee met zijn vrouw Berta…” De site is rechttoe rechtaan, toegespitst op de korte leestijden online. Inspirerend voor elke bakker en slager in Vlaanderen.

Meer info over Slagerij Rondou

Eline De Munck verzamelt bekende Vlamingen

Zelf niets te vertellen? Dan deelt u toch gewoon het verhaal van anderen? Link het aan uw bedrijf, en klaar is Kees.
Zo presenteert Eline De Munck van start-up brillenmerk Odette Lunettes elke maand bekende mensen met een bril die verjaren. “Naast premier van België is Charles Michel ook nog eens een fervente briller. Hij kiest steevast voor een tijdloos zwart montuur…” Meer hoeft niet. Wat zou u kunnen met bekende Vlamingen? Of andere personen waarbij u hun verhaal gaat linken aan uw product of dienst?

Meer info over Odette Lunettes

Bike Totaal leert zijn publiek fietsen

Het beste wat u online kunt doen? Uw publiek, fans, klanten en potentiële klanten helpen. Zo verkopen de Nederlandse fietswinkels van ‘Bike Totaal’ online fietsen, maar maken ze geen filmpjes om deze fietsen te promoten. Wat ze wel doen? Ze vertellen en tonen in hun YouTube-kanaal hoe u een fietsketting repareert, een ketting schoonmaakt, vlot met de mountainbike over hindernissen springt, een noodstop maakt met de fiets, …
Kortom, ze delen hun kennis.

Meer informatie over Bike Totaal

Deze 4 ondernemers tonen aan dat een verhaal vertellen niet moeilijk hoeft te zijn. Kies voor uzelf een idee dat vol te houden is, brainstorm over de mogelijkheden en vergeet zeker niet te testen voor u lanceert. Veel succes!