9 voordelen van wifi voor horeca-uitbaters

9 voordelen van wifi voor horeca-uitbaters

In Branding, Efficiëntie en infrastructuur door Telenet Business

Wat verwachten uw klanten van een goed hotel? Een goed bed en een lekker ontbijt? Natuurlijk! Maar uit onderzoek blijkt dat Belgen vooral snel en stabiel internet wensen.

Gratis wifi wordt dus een must in uw hotel, restaurant of café. Ook in een wachtzaal of kantoor met bezoekersruimte biedt het tal van voordelen. Hieronder sommen we ze voor u op.

  1. Klanten verwachten wifi in uw café, restaurant en hotel. Ze verkiezen dan ook vaak een plek met goede wifi boven één zonder of met trage wifi.
  2. Klanten die online kunnen klagen minder wanneer ze langer dan voorzien moeten wachten.
  3. Grotere klantloyaliteit. Ze onthouden dat ze, bijvoorbeeld, vlot werkten dankzij de goede wifi op hun hotelkamer. Hierdoor boeken ze sneller opnieuw bij u.
  4. Kans op hogere omzet omdat de klanten langer bij u in de zaak blijven hangen. Check hiervoor zeker de tips uit het artikel Meer omzet en klanten dankzij wifi.
  5. U verzendt promoties rechtstreeks naar het toestel van uw klanten. Vraag zeker de toestemming om pushberichten te sturen waarmee u hen beter kan bedienen.
  6. Uw klanten boeken extra diensten rechtstreeks en online. Zo ontlast u de receptie.
  7. Tijdswinst en minder fouten wanneer uw personeel bestellingen intikt op tablet of draadloos toestel, direct aan de tafel van uw klanten.
  8. Digitale displays gekoppeld aan de wifi geven de recentste informatie. Op deze schermen toont u het menu van het restaurant, de reservatie van zalen en diensten van uw zaak. Deze zijn flexibel aan te passen, vaak automatisch.
  9. In uw hotel is de poetsdienst sneller op de hoogte wanneer een klant uitcheckt, er een probleem is of de klant online vraagt om de kamer niet te onderhouden.

Zorgeloos een wifi-netwerk installeren en beheren? Vraag naar Managed Wifi speciaal voor de horeca.