Influencers jouw zaak laten ontdekken? Deze app maakt het eenvoudig!
De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 14 mei 2019
Via de sociale media van invloedrijke personen kan je jouw zaak promoten zodat hun volgers je op een toegankelijke manier leren kennen. Maar hoe kom je eenvoudig in contact met deze influencers? Welke afspraken maak je best? En hoe bepaal je hun vergoeding?
In het artikel Wat zijn influencers? las je al dat invloedrijke mensen laten posten over jouw zaak en producten een meerwaarde is.
Hoe eenvoudig samenwerken met influencers?
Geen wonder dus dat influencer marketing zo hip is. Wereldwijd worden steeds meer initiatieven gelanceerd die samenwerken met influencers vergemakkelijken.
Zo zijn er tal van Facebook-groepen waarin je een oproep kan plaatsen, bijvoorbeeld de groep Bloggers Gezocht die meer dan 6.000 leden telt. Het is eenvoudig en gratis, dus ideaal voor bijvoorbeeld een klein reisbureau dat een invloedrijke blogger zoekt voor een reportage om via sociale media te delen.
Wil je het professioneler aanpakken, dan kan dat met influencer marketing software. In Vlaanderen staat de app Buzzooka voorop.
Wat is Buzzooka?
Buzzooka wordt in één adem genoemd met Hanne Troonbeeckx. Zij lanceerde het platform om influencers te matchen met merken zoals AEG, ZEB, Summer Festival, Planet Parfum, Toerisme Provincie Oost-Vlaanderen en creatieve bureaus. Maar ook ondernemers en zelfstandigen vinden steeds meer hun weg naar de app.
Het leuke aan Buzzooka? Het werkt samen met tal van bekende gezichten. Denk maar aan Astrid Coppens (225.000 volgers), Sven Nys (79.100 volgers) en natuurlijk Troonbeeckx zelf (43.500 volgers). In totaal verzamelt het platform meer dan 3.400 influencers van over de hele wereld. Er is dus voor ieder wat wils.
Hoe ontzorgt het jou?
Zoek je enkele influencers om mee samen te werken dan is een Facebook-oproep een goed idee. Maar voor wie bijvoorbeeld graag zijn nieuwste product door een hele resem invloedrijke personen wil laten reviewen en wil rapporteren over hoe goed dat werkte, heeft het betalende platform Buzzooka enkele interessante voordelen:
- Een standaard template helpt je om korte, duidelijke briefings te maken en vooral niets te vergeten (welk soort influencer komt in aanmerking, waar moeten ze wat posten, wat krijgen ze in ruil, …);
- De app is heel visueel, dus foto’s van jouw producten en/of zaak staan duidelijk in de kijker;
- Je krijgt realtime data, over het aantal volgers, likes, comments en engagement van de influencer.
- Wil je jouw nieuwste product graag laten uittesten door verschillende influencers dan kan Buzzooka al de pakjes voor jou naar de juiste personen verzenden.
- Met akkoorden sluiten en influencers betalen hoef je niet bezig te zijn. Dat handelt het team van Buzzooka af.
Wil je het platform van dichterbij ontdekken, registreer je dan hier en download de app op je smartphone.