Je klantgegevens zijn een chaos? Zo digitaliseer je eenvoudig
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 7 mei 2019
Veel zelfstandigen hebben gegevens van klanten in hun mailbox, op facturen, op papier en in een een Excel-tabel. Hoe centraliseer je deze gegevens op één plek?
Vind jij meteen alle gegevens van een klant terug als deze belt of een bestelling plaatst? Weet je nog wat hij of zij eerder bestelde? Of facturen vlot betaald worden? En waarom niet … of de klant je nieuwsbrieven leest?
Met eenvoudige software kom je dit snel te weten. De Belgische tool Teamleader is hier een aanrader.
Centraliseer alle klantgegevens met CRM
In de CRM-module van Teamleader beheer je alle gegevens van jouw klanten. Overzichtelijk en volledig. Naam, e-mailadres, fysiek adres, telefoonnummers, website, profiel op sociale media, meer informatie over hun sector, link naar hun bedrijf, enzovoort.
Vanop eender welk toestel en eender waar kan je deze gegevens raadplegen en aanvullen.
Leg linken naar andere programma’s
Een ander groot voordeel van cloudsoftware is dat het vlot gekoppeld wordt aan andere interessante tools, als Yuki, Google Apps, Office 365, MailChimp, Dropbox, LinkedIn, … Zo vind je snel meer informatie over je (potentiële) klanten, bel je hen met je smartphone, weet je meteen wie je mailings opent, verzamel je automatisch mails in een klantendossier, enzovoort.
Test gratis CRM
Zelfstandigen die een CRM-programma gebruiken, kunnen al snel niet meer zonder. Het is het centrale brein van hun bedrijf, waardoor ze hun energie in hun echte werk kunnen investeren.
Test het gerust zelf eens uit, bijvoorbeeld met de gratis trial van Teamleader. Andere interessante CRM-tools zijn: