Hier geef ik je enkele tips mee, hoe je jouw website omvormt tot een kwalitatieve, moderne website. Een website die relevantie toont & storende factoren achterwege laat.
# 1. Achtergrondvideo’s werken niet, kies voor een statische afbeelding.
Video’s zorgen voor te veel afleiding en chaos, daarom zijn we ook geen fan van sliders op de homepage. (kijk bv naar airbnb.be)
# 2. Mensen lezen van links naar rechts, plaats daarom je content links, foto’s rechts.
# 3. De sidebar aan de rechterkant van je pagina wordt niet bekeken, vermijd dit.
Probeer daarom de content van je sidebar in je hoofdcontent te plaatsen.
# 4. Woorden hebben een grotere impact dan design!
Kies daarom je woorden zorgvuldig uit. BV: Niet “ask a quote” maar eerder “get a quote” of “get your quote now".
Gebruik niet “boek nu” maar gebruik “kies uw kamer” en pas helemaal op het einde van je verkoopproces gebruik je het woord “boeken”.
# 5. Plaats je "value proposition above the fold".
Beschrijf kort wat de meerwaarde is van jouw product/bedrijf & plaats dit boven op je homepage
# 6. Probeer geen indruk te maken op je bezoekers met ‘wat’, maar toon hen waarom.
Geef daarom geen beschrijving van je product, maar vermeld liever welk probleem je oplost.
# 7. Probeer de focus van jouw bezoekers te behouden, geef ze complimenten tijdens jouw verkoopproces
# 8. Gebruik niet te veel kleuren, beperk je tot maximaal 4.
# 9. Voorzie genoeg witruimtes op je pagina’s.
# 10. Maak je website niet te egocentrisch. Bouw dit in functie van je klant, niet van jezelf.
Denk aan het volgende bij het bouwen van je site:
NIET: Wat is het doel van mijn website?
WEL: Wat is het doel van mijn bezoeker?