Een website vormt de kern van alle digitale marketinginspanningen. Het is waar bedrijven een reputatie opbouwen of vernietigen. Ben je klaar om dieper te graven en te begrijpen wat potentiële klanten ervan kan weerhouden om op je website te blijven? Hier zijn enkele veelvoorkomende problemen en hoe je ze kan vermijden.
Ongestructureerde informatie.
De meeste websitebezoekers zijn op jouw website met een doel. Ze willen een antwoord krijgen op hun vraag, weten wat een product is of een aankoop doen. Als ze het moeilijk vinden om dingen te vinden, vertrekken ze. Dat is geen gunstige situatie voor jouw bedrijf, toch?
Bronnen: Webalive
Het is van cruciaal belang om de “flow” van een website goed te plannen voordat deze in een ontwerp wordt omgezet. Rekening houdend met de behoeften van de gebruikers, is het essentieel om webpagina’s in afnemende volgorde van hun belang te plaatsen.
De volgende afbeelding toont de ideale structuur van een kleine bedrijfswebsite:
bron: reliablesoft
Niet geoptimaliseerd voor mobiel.
Een onderzoek van Statista laat zien dat meer dan de helft van al het wereldwijde websiteverkeer afkomstig is van mobiele apparaten.
“51% van de klanten zegt mobiele apparaten te gebruiken om nieuwe merken en producten te ontdekken.” (Bron)
Als een website niet mobiel beschikbaar is, raakt hij waarschijnlijk een stuk waardevol verkeer en klanten kwijt aan concurrenten.
Geen Call To Action.
Een site zonder Call to Action is een weg zonder verkeersborden. CTA-knoppen zijn strategisch neergezet om de gebruikers naar specifieke bestemmingspagina’s te leiden waar ze de gewenste actie kunnen ondernemen, zoals het invullen van een contactformulier.
Het is praktisch onmogelijk voor een bedrijfswebsite om leads of verkopen te genereren zonder de juiste CTA-knoppen.
Bekijk hier een voorbeeld:
CTA’s maken communicatieberichten over de website compleet en spelen een grote rol bij het converteren van bezoekers naar leads.