Tien belangrijke zaken om te doen vooraleer een website te laten maken

Elsida Makaj - 10 september 2019

website

Een website? Jawel, een absolute noodzaak voor elke ondernemer. De Belgen gaan online op zoek naar oplossingen voor hun ‘need’. Dat is een zekerheid!

Als uw product of dienst beantwoordt aan een behoefte en u bent online op de juiste manier aanwezig, dan zult u prospecten en klanten online vinden. Tijd voor actie! Begin nu de voorbereiding van uw website. Dit is de eerste stap die u moet zetten: neem de beslissing om uw website te vernieuwen of een nieuwe website te laten maken. Hierna volgen de overige zaken om te doen vooraleer een website te laten maken.

 

Wilt u een webshop of een website of een combinatie van de twee? U verkoopt producten via een winkel, dan is een webshop een extra verkoopkanaal dat uw verkoop kan boosten. Belangrijk is dat u een goede analyse maakt en een webshop stapsgewijs opbouwt. Of u biedt diensten aan? Dan is een website het perfecte kanaal om u te presenteren en prospecten te verleiden.
 

Uw website of webshop moet in een mooi kleedje gezet worden. Een professioneel design is een absolute noodzaak. Uw website ziet er niet uit? Na 30 seconden zijn uw prospecten vertrokken. Zo snel gaat het online. Ook goede content is noodzakelijk. Zonder een sterk verhaal heeft een website geen zin. De content moet goed gestructureerd opgebouwd zijn en leiden tot contact of verkoop. Als prospecten dan contact willen en u wilt een relatie of conversatie aangaan, dan zorgt u maar beter voor de nodige tools, denk maar aan een chatfunctie, een contactformulier en correcte telefoonnummers. Het contact moet van de eerste keer goed zitten!
 

En dan ook nog responsive webdesign? Jawel, uw website moet aangepast zijn voor alle toestellen, van smartphone, tablet tot computer. Een absolute must, mobiel internet is niet te stoppen. Want als ze u vinden, dan hebt u uw website goed aangepast aan de zoekmachines. SEO of zoekmachine-optimalisatie is de manier om dit te doen. Dit behelst technische ingrepen en manipulaties van de content met onder meer zoekwoorden en de creatie van ‘authorative content’ waar duidelijke taal en de ideeën het verschil maken. Ook SEA of zoekmachine-adverteren met betaalde advertenties online is onontbeerlijk om uw website succesvol te promoten en meer bezoekers te krijgen.
 

Ten slotte vermelden we nog social media en e-mailmarketing. Beiden zijn belangrijke kanalen in uw strategie voor een succesvolle website. Op social media gebruikt u de juiste aangepaste content – snackable content- en voor e-mailmarketing maakt u nieuwsbrieven met pit die prospecten tot bij uw website brengen.
 

U leest het, u moet heel wat zaken in overweging nemen vooraleer u een nieuwe website laat maken. Vraag een professional om advies. Neem contact op, wij helpen u graag verder met een website die u gegarandeerd nieuwe klanten geeft. 

Tot binnenkort!

Elsida Makaj

Elsida inschakelen voor je zaak?