Goed scoren in Google. Ja graag, maar hoe?

Nathalie Van Praet - 26 november 2019

5 tips voor SEO copy

Iedereen wil goed scoren in Google met zijn website of blog. Wat je schrijft en hoe je het schrijft, is daarom uiterst belangrijk. Ontdek 5 concrete tips voor krachtige SEO copy.

Content is King. Daar is iedereen wel al van overtuigd. Maar dan is SEO (Search Engine Optimalisatie) toch wel keizer geworden. Iedereen praat erover en velen weten ergens wel wat het inhoudt. Maar hoe ga je er concreet mee aan de slag? Neem onderstaande tips even door en je kan zelf je eigen webpagina’s optimaliseren en beter scoren in Google.

 

SEO under construction …

Als je start met SEO en content marketing is het belangrijk om de backoffice (het CMS-systeem) van je website in eigen handen te hebben. CMS (Content Management System) is het achterliggende systeem waar je de data kan invoeren en waar de IT-specialisten alles programmeren.

Het is handig als je er zelf kan in wijzigen want SEO is geen losstaande gebeurtenis, maar een continu proces. Je kan niet zomaar zeggen ‘ik neem nu even die tekst onder handen en daarmee is de kous af’. Zo werkt het jammer genoeg niet.

SEO leeft en is voortdurend in beweging. De situatie verandert omdat Google telkens zijn parameters wijzigt en omdat je concurrenten ook hun SEO optimaliseren. Die handelingen hebben uiteraard ook effect op jouw positie op het net. Zorg er dus voor dat je er constant blijft aan sleutelen.

 

Google says WHAT???

Eventjes een blik achter de schermen bij Google om te begrijpen hoe het precies werkt: Google ontrafeld.

Er zijn dus een aantal factoren waar je rekening mee moet houden bij het uitschrijven van een webpagina. 5 concrete doe-tips voor als je aan de slag gaat met SEO copy.

  • Zorg per pagina voor een goede url die het betreffende zoekwoord bevat. Dit zal je sowieso beter laten scoren als men jouw zoekwoord intypt.
  • Geef elke pagina een unieke paginatitel met het zoekwoord (Title Tag). Zorg dat deze niet langer is dan 55 karakters (inclusief spaties).
  • Maak een wervende meta description (max 155 tekens inclusief spaties). Dit is het zwarte tekstje onder de url dat verschijnt in de zoekresultaten.
  • Zorg dat alle afbeeldingen op je webpagina een aparte naam hebben (Alt Tag).
  • Leg af en toe een link in je webpagina. Google vindt het immers fantastisch als je vanuit jouw pagina linkt naar relevante info en goede websites. Maar Google vindt het nog beter als zulke betrouwbare websites ook naar jouw site linken. Niet alleen liken dus, ook niet vergeten te linken.

Met deze concrete tips kan je zelf aan de slag om te sleutelen aan jouw vindbaarheid op het web. Toch nog vragen? Let me know!

 

Nathalie Van Praet

Nathalie inschakelen voor je zaak?